Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Dvd/Cd-drev virker ikke
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dvd/Cd-drev virker ikke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dvd/Cd-drev virker ikke
    Sendt: 03 Jan 2010 kl. 18:56

mit dvd drev virker ikke Da jeg vil installere mine drivere opdager jeg at den ikke kan finde mit cd-rom drev. Både under denne computer og enhedshåndtering viser den ikke mit cdrom drev.
Jeg kan sagtens kører drevet ud og ind. Det er en hp dv6000 laptop og det er et dvd drev. Havde lige formateret computeren med en orginal windows vista cd og da jeg skulle installer program fra en cd kunne cd-romen ikke læse det.

Jeg har prøvet at google og
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 19:00

jeg glemte at skrive at jeg har prøvet det med  men kunne hverken finde 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters'

Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.
 
 
håber nogen kan hjælpe
Til top
Regmos Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2008
Status: Offline
Point: 638
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Regmos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 19:10
Prøv at se om "Fix it" skulle hjælpe

http://support.microsoft.com/kb/314060/da
Mvh. Regmos
Win 11 Pro, ESET NOD 32, HMP/HMP.A (betalt), Windows Firewall Control (registreret).
Til top
Garfield Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 01 Feb 2008
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Garfield Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 19:10
har du tænkt på at der måske kunne mangle en driver?
garfield
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 19:39
ja det kan godt vær den mangler en driver men hvor finder jeg det henne ?. Og jo har prøvet fix it de virker ikke :(
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 19:47
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 19:48
Kan du se dit dvd/cd drev i bios ?
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 20:10
hvordan kan jeg se mit dvd drev i bios ?
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 20:24
Hej du ... du skal lige finde ud af nøjagtig hvad din cd/dvd hedder ....... derefter prøv at google "(navnet du kommer frem til) driver download"

navnet på din cd/dvd kan du finde evt. ved at downloade det gratis program Everest her
Til top
Garfield Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 01 Feb 2008
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Garfield Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 20:24
Alt efter hvilken computer du har, er det forskelligt hvordan du kommer i BIOS - hos mig f.eks er det ved opstart F2. Der kan du så se om der står CD/DVD drev.
Men du har jo installeret Vista via drevet formoder jeg, og så er drevet også i BIOS, eller burde være der.
Jeg vil råde dig til at gå til HP hjemmeside og søge på drivere til din model - med evt. produktnr. og søg på dansk side. Følg El-Barsko's råd - det er godt nok på engelsk men prøv her evt:
Produktnr. skal stå på undersiden af din pc.
 
garfield
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.281 sekunder.