Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > It-nyheder
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - næste L.O.C album bliver gratis
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

næste L.O.C album bliver gratis

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: næste L.O.C album bliver gratis
    Sendt: 24 Mar 2012 kl. 00:51
Hentet Wink
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 12:16
og her Album med L.O.C. fra tdc.dk
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 10:42
Ja, det er jo smag og behag, men det vigtigste er at musikken er der til stor glæde for os allesammen.


"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af Prutterhunden Prutterhunden skrev:

Oprindeligt skrevet af Dormant Dormant skrev:

"Hej Jens, hvor skal du hen med den gøb"......


LOL
A ska' ned å skyd' min gamle kælling





HeheLOL

@ e-tech

Jojo, visse danske bands kan slippe afsted med det og Rammstein er tysk industrial genre som lyder som det nu engang gør, selvom der er rigeligt med engelske tekster indenfor den genre også, som gør det godt (CombiChrist med "Get your Body beat" er et eksempel) Lytter forøvrigt en hel del til Rammstein's tidligste inspiration, nemlig Oomph!Wink Men jeg slipper ikke udenom at mene at noget musik lyder bedre i mine ører på engelsk, end på dansk eller hvilket som helst andet sprog. Som sagt, smags-sagWink

Tag f.eks. nephews nummer "A Wannabe Darth Vader", nogle kan lide den engelske version frem for den danske, eller i mit tilfælde, dem beggeBig smile


On-Topic vil jeg dog mene, at når jeg har købt musikken, er det min, og burde kunne bruge den i det omfang jeg lyster. Sålænge jeg ikke videre-distribuerer det med salg for øje, eller som gave til familie-medlemmer osv. osv.

Spændende at se om L.O.C.'s lille stunt her, giver afkast af sig, og hvis ja, om andre følger tropSmile


Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 00:04
De, der har droppet selskaberne, er jo ofte dem, der har været etablerede i forvejen. Det ofte nævnte eksempel med Nine Inch Nails, som udgav deres skiver til fans'ene i forventningen om at få nogle knaster ind i donationer, kan jo ikke helt sammenlignes med det nystartede band, der gerne vil slå igennem. Der er jo mange, der er lokale helte, men aldrig kommer udover egen scene.
Så det er lidt svært at sige, hvor man ville stå, hvis man skoddede pladeselskabernes markedsføringsmaskiner. Der ville nok komme mindre opreklameret letvægtspop, men det ville formentligt være lidt tilfældigt, hvem der kom op til overfladen - og sikkert fortsat nogle af de lavere fællesnævnere.
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 23:21
Ok, nu misforstår man pointen, selvom jeg kan se det sjove i det. <en form for mærkeligt grin>Ha, ha, ha.</en form for mærkeligt grin>

Man kan jo vælge at kopiere originalen som man har lyst til og en kopi lyder nok bedst, når den læner sig tæt op ad originalen. Det er jo kopiens natur. Det er ikke tale om at gengive diverse sange og synkronisere alt muligt til dansk.

Jeg er helt uenig at trykket i hard rock etc. egner sig bedst til det engelske sprog. Mange vil nok mene det, hvis man er vant til at forstå musikken på den måde. Hvad med f.eks. tyske Rammstein ellers vores egne Magtens Korridorer? Smile De er sgu gode og synger stort set ikke på engelsk. Ikke at det er noget galt med engelsk.






Redigeret af e-tech - 17 Mar 2012 kl. 23:23
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Dormant Dormant skrev:

"Hej Jens, hvor skal du hen med den gøb"......


LOL
A ska' ned å skyd' min gamle kælling



PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 13:31

Ja, det afhænger absolut af hvad man kan lide, at høre.

" hård rock og opefter (heavy metal, trash metal, death metal) ", er ikke noget jeg lytter til.

Jeg  plejer, at betegne det, som værende: "mere lyd, end musik".Wink

At millioner af andre mennesker derimod foretrækker det, er jo netop det der kendetegner mennesket,

som et selvstændigt tænkende væsen.

I modsætning til f. eks. et Får, eller en Sild.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 13:15
Ehmm, meget uenig med d'herrer, beklagerTongue

Noget musik kan bare ikke gøres på dansk. Trykket i det engelske sprog egner sig bedre til visse genrer af musik, hvor dansk lyder totalt forfejlet. Her tænker jeg især på hård rock og opefter (heavy metal, trash metal, death metal) Klar over at det hører et fåtal nok herinde, men "anyways"Wink Eller....forestil jer en Jimi Hendrix sang sunget på dansk!?

"Hej Jens, hvor skal du hen med den gøb"......LOL

En del gode danske sangere har gjort det på dansk, men de der vil noget uden for Danmark, hvor pengene er, så de kan leve af det, flirter eller synger kun på Engelsk.

Yderst sjældent jeg hører bands der synger på dansk nu om stunder, da det meste danske ligger inde for pop-genren, som jeg ikke hører særligt meget.Big smile
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 12:37
Jeg synes at Medina har gjort det på en smart måde. Lavet nogle danske uforglemmelige sange og engelske versioner til eksport. Fik succes både i Danmark og i udlandet. 
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.