Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Tor browser med bedre sikkerhed
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tor browser med bedre sikkerhed

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tor browser med bedre sikkerhed
    Sendt: 28 Jun 2016 kl. 09:53
Dog endnu ikke tilgængelig på den stabile version.

"The new security feature is not yet available in stable builds of the Tor web browser. It is being tested in the latest nightly hardened builds which are only available for Linux currently. A version for Linux is in development but it is not clear right now when it will be available."

At bemærke: "It is interesting to note that Selfrando could come to the Firefox web browser as well as it is not a Tor specific framework. If that happens, security of the Firefox web browser would improve as well as a consequence."

Clap

Selfrando improves Tor Browser security - gHacks Tech News
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
KurtG Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 17 Jun 2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KurtG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Jun 2016 kl. 10:30
Det lyder godt med mere sikkerhed. Jeg prøvekørte på et tidspunkt Tor, men
problemet er at den er..gaaab, utrolig langsom. Jeg synes da at hvis man ikke ligefrem skal købe
stoffer eller våben på undernettet, så er der metoder til sikkerhed hvor hastigheden er til at holde ud.

Jeg har brugt Private internet access og andre, men førstnævnte burde alle have, ialtfald
når de går på netbank osv. Hastigheden er så god at man hurtigt vænner sig det, ca.
30/30 de fleste steder. Jeg går ikke selv på netbank uden en VPN, jeg vil ikke røvrendes (sry)
De er også de billigste.
https://www.privateinternetaccess.com/

Men Prutter tak for info Smile


Redigeret af KurtG - 28 Jun 2016 kl. 10:31
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Jun 2016 kl. 10:42
Jeg bruger heller ikke Tor og føler ikke behov for det.

Det er nemt nok at nedgøre Tor som værende udelukkende for kriminelle og terrorister, men det er vel meget tænkeligt, at nogle virksomheder ser Tor som en måde at undgå industrispionage på. Det er ikke nødvendigvis kun the bad guys, der har brug for ekstra sikkerhed i disse Stasi-tider.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
KurtG Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 17 Jun 2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KurtG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Jun 2016 kl. 11:02
Selvfølgelig Prutter det var bare det at den var frygtelig langsom, ialtfald den jeg prøvede måske er det blevet bedre men jeg tvivler da den kører via et subnet.

    Fandt lige et billed af hvordan tor fungerer. det er kun første server der kender din ip,så
    bliver det krypteret, ved den sidste server bliver det så sendt dekrypteret igen.Alt hvad
    hjemmesiden kan se er at nogen fra Exit-node har henvendt sig.

              


Redigeret af KurtG - 28 Jun 2016 kl. 11:16
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Jun 2016 kl. 11:08
Tja.. nogle vil åbenbart gerne ofre noget hastighed til fordel for bedre sikkerhed. Men for flittige nettipsere blir det nok hurtigt en pestilens, så det gids vi ikke!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Jun 2016 kl. 13:46
Tor er ikke så langsom mere som den har været,men hvorfor skulle man dog betale for noget man kan få endnu bedre i form af Tails der er bygget til at køre Tor/I2P og hvor man selv kan kryptografere forskellige ting og tjenester samt skjule sin Mac-adresse,desuden kører Tails kun i rammene ,og sletter allle spor ved nedlukning.Cool  http://tails.boum.org/about/index.en.html#index3h1
Til top
KurtG Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 17 Jun 2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KurtG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Jun 2016 kl. 21:09
Hej Havleski,
Jeg kendte ikke Tails, men kan forstå at det er et operativsystem. Det lyder rigtig interssant
og jeg vil da nok lige prøve det hvis det kan køre fra en usb nøgle eller et SDkort.
Hvad mener du med at Tor koster penge ??
Hvis du har flere relevante info om det så lad mig høre Smile
Indtil videre tak for oplysningerne.

Jeg har downloaded Tails nu via firefox addon.
ps. hvorfor skal den installeres på 2stk 4 gig nøgler og ikke en 8 gig ?

ps. jeg fandt det her:https://tails.boum.org/install/win/usb/index.en.html

Kan du hjælpe mig videre ??


Redigeret af KurtG - 28 Jun 2016 kl. 21:25
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Jun 2016 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af KurtG KurtG skrev:

Hej Havleski,
Jeg kendte ikke Tails, men kan forstå at det er et operativsystem. Det lyder rigtig interssant
og jeg vil da nok lige prøve det hvis det kan køre fra en usb nøgle eller et SDkort.
Hvad mener du med at Tor koster penge ?? Det var nu den vpn du kører jeg mente.
Hvis du har flere relevante info om det så lad mig høre Smile
Indtil videre tak for oplysningerne.

Jeg har downloaded Tails nu via firefox addon.
ps. hvorfor skal den installeres på 2stk 4 gig nøgler og ikke en 8 gig ? Det skal der heller ikke,brænd den downloadede ISO fil til en bootbar DVD skive/boot op fra skiven,når du er bootet op på tails så sæt en tom USB stick i, tryk på menuen i øverste venstre hjørne: aplications/Tails/Tails installer/i menuen marker install by cloning/kontroller USB drevet står i menuen under target device det skal hedde noget med /dev/sdb1/install Tails/bekræft at alt bliver slettet på USB`en og tryk install, så har du en bootbar USB,DVDèn kan også bruges til at køre Tails fra men USB er hurtigere hvis det er en god stick.

ps. jeg fandt det her:https://tails.boum.org/install/win/usb/index.en.html

Kan du hjælpe mig videre ??


PS: du kan også bruge måden i det link du fandt men jeg syntes min måde er nemmere


Redigeret af Halveskimoen - 28 Jun 2016 kl. 22:21
Til top
KurtG Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 17 Jun 2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KurtG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Jun 2016 kl. 07:32
Ok jeg kikker lige nærmere på siden først Thumbs Up

puhh ha Halveski, den er svær at forstå når det er på Engelsk. Hvis du har tid og ikke skal skrive hvad der svarer til et A4 ark, så hører jeg meget gerne om din metode Big smile

Mvh.Erling

Ps. nu fes den ind det med at betale. Ja jeg gør det fordi alt er lavet på forhånd og så er
det rørende nemt at have med at gøre, plus 250kr på et år, jeg opdagede ikke engang
første gang de trak pengene automatisk over Paypal.


Redigeret af KurtG - 29 Jun 2016 kl. 07:55
Til top
KurtG Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 17 Jun 2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KurtG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Jun 2016 kl. 15:44
Vil du hjælpe mig halveski med det ellers sletter jeg den igen ?
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.219 sekunder.