Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - genstart
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

genstart

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dddddddd Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 09 Jun 2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 276
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dddddddd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: genstart
    Sendt: 25 Sep 2016 kl. 19:08
Hej
 
er der forskel om man gi'r Kommandoen GENSTART eller slukker og tænder?
 
Mvh Rasmus
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 19:34

Jah, det er et godt spørgsmål, jeg VED det ikke, men tror det er.

Genstart er, som jeg ser det, en del af en installation/ opdatering/opgradereing.

Hvorfor ikke gøre, som man bliver bedt om? Big smile



Redigeret af El Barsko - 25 Sep 2016 kl. 19:35
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 20:09
Her er et svar, godt nok på udenjysk: https://www.quora.com/Whats-the-difference-between-restart-and-shut-down-followed-by-turning-back-on
Det er noget med, at genstart ikke tager strømmen fra, så hvis f.eks netkort er crashed, så er det ikke sikkert det bliver resat ved genstart, samt hvad der måtte ligge i RAM slettes ikke (måske passwords eller andre oplysninger, som andre ikke bør se), mens sluk/tænd slukkes for strømmen, så der startes på ny, med tømt ram.
Til top
dddddddd Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 09 Jun 2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 276
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dddddddd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Sep 2016 kl. 18:29
Mange tak
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Sep 2016 kl. 19:21
mig bekendt er forskellen der kun hvis man har haft slukket pc et halvt minut eller mere
det er i hvertfald hvad diverse pc orakler anbefaler

så få sekunder mellem sluk og tænd er sandsynligvis ikke nok til at nulstille ram


Redigeret af jenss - 28 Sep 2016 kl. 19:22
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Sep 2016 kl. 19:34
Da jeg startede med pc, var der også nogle, der sagde det samme (vent et halvt til et helt minut med at starte igen). Det har jeg rettet mig efter lige siden. Men det er en 13-14 år siden, så om det stadig er en gældende regel, ved jeg ikke.

Udover de ting, som Barsko nævner, ser jeg også genstart som en god idé, når der er små problemer, som en sådan genstart ofte kan rette op på.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.