Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Slut med opdateringer til Win 7 & 8.1
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slut med opdateringer til Win 7 & 8.1

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slut med opdateringer til Win 7 & 8.1
    Sendt: 20 Mar 2017 kl. 20:36
Microsoft grimme ansigt viser sig nu for alvor. Hvordan får vi resten af brugerne over på Windows 10, så vi kan høste deres private data og sælge dem til 3. part?

Jo, man vælger simpelthen at indskrænke Windows 7 og 8 brugeres mulighed for at anvende deres udemærkede system, ved at ophøre med at modtage vigtige opdateringer ...

Om jeg fatter, hvad Windows-brugere ser af fordele ved det firma - det forstår jeg ganske enkelt ikke.

Jeg håber brugerne langsomt får øjnene op for alternativerne og evt. anvender dem sideløbende med deres nuværende Windows-udgave. Enten i form af separat harddisk eller ved at have begge systemer kørende side om side på computerens harddisk.

Dermed kan brugerne vælge, om de vil afgive deres private data til Microsoft eller leve livet frit.

https://www.version2.dk/artikel/slut-med-opdateringer-windows-7-81-paa-ny-hardware-1074726
Til top
FBJ SWF Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 17 Jan 2010
Status: Offline
Point: 259
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FBJ SWF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Mar 2017 kl. 20:50
Det er vist samme nyhed som blev bragt i går:

http://www.nettipsforum.dk/mere-sovs_topic32783.html

Uden at have prøvet, så skulle WSUS Offline Update tool virke uanset hardware, da WSUS ikke gennemfører de samme hardware checks... link til WSUS:

http://download.wsusoffline.net/

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Mar 2017 kl. 21:24
FBJ SWF ...

Du har helt ret! Jeg har nok sovet lidt LOL

Men nu har du valgt at skrive en kommentar med en mulig løsning, så jeg vælger at lade emnet stå urørt (sletter det ikke) - det giver også de mindre engelsk-kyndige en chance for at læse prutter's indlæg / artikel på dansk, så de også er orienteret Smile
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2017 kl. 08:52
"Om jeg fatter, hvad Windows-brugere ser af fordele ved det firma - det forstår jeg ganske enkelt ikke"

Pomse
- jeg kan kun give dig så "evig ret" - jeg har win7 det tog sin tid men blev alligevel ret glad for dette.

Nu har jeg brugt ca. 1 måned for at finde hvorfor en vigtig opdatering fra 23-2 (KB3205402) Mislykkedes .
Er ikke kommet det nærmere end at der er mange. mange som har oplevet det samme. Censored

Nu kan Windows slet ikke søge efter opdateringer mere - jeg får en fejl kode 80070422 - har igen brugt meget tid på at søge efter denne fejl, som åbenbart også er en alm. fejlkode.  Censored

Men er alligevel glad for jeg ikke installerede  win 10 !!!!
 


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2017 kl. 10:31
Det kan næppe skade brugerne af Windows at få gentaget de vilkår, de er underlagt af Microsoft, især ikke hvis nogle af disse vilkår faktisk er til skade for brugerne, eller brugerne ikke er sig bevidst derom eller direkte søger at fortrænge dem.

Om det kan skade Microsoft er mig bedøvende ligegyldigt. Microsoft ligger, som de har redt.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2017 kl. 18:36
Queen ...

Har du prøvet køre følgende for at løse dit update-problem?


http://aka.ms/diag_wu 

Eller prøv denne, vælg fanen Repair ...

https://www.bleepingcomputer.com/download/windows-repair-all-in-one/dl/265/

Genstart efterfølgende computeren.

Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2017 kl. 19:18
Tak, Promse - det første link har jeg mødt flere gange og kørte det hver gang i håb om et mirakel LOL
men den samme fejl hver gang.


Næste link har jeg haft downloaded - fra samme sted, men turde ikke fortsætte, da jeg blev usikker på at gå videre, så det slettede jeg igen.

Selvom jeg  ved,  det nogle gange  kan lave mirakler, men også det modsatte når man ikke ved hvad man laver  Cry og det gør jeg ikke altid Embarrassed

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2017 kl. 19:25
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2017 kl. 19:31
Barsko - jeg har været der og også prøvede at hente, men kan ikke huske hvad det var for en af dem, så jeg kom ikke vider.

Hvad for en er den rigtige  ????
for så vil jeg prøve igen. :-)
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2017 kl. 19:38
Ja, det kan jeg ikke se. Prøv dem en ad gangen. Jeg har ikke Windows 7. Big smile
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  123 6>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.