Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Opdaterer før tid, til Creator
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdaterer før tid, til Creator

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Apr 2017 kl. 17:50
Kiggede lige på Barsko's sidste link (..uninstall-or-reinstall..).

Citat: "Since it’s a new app, at times, you might find issues while attempting to launch or use it. For instance, it might refuse to open when you try to launch the app."

Altså. Atter og igen noget nyt, som ikke er færdiggjort og med bugs, der kan give brugeren problemer. Med "færdiggjort" mener jeg ikke, at programmet el. rettere app'en ikke kan el. skal videreudvikles, men at MS udsender programmet for tidligt uden at være tilstrækkeligt gennemarbejdet, afprøvet og især uden disse evindelige bugs.

Hvis MS var autoforhandler, ville det svare til at sælge den nyeste version af fx Trabant med ordene "Der mangler godnok et hjul og bremserne kan svigte, men bare rolig. Det kommer senere, måske i næste version om x antal år".

Lige efter første citat står så (citat): "..Paint 3D is an excellent piece of software..". Stern Smile

Desuden (citat m. understregning): "Luckily, Windows 10 now offers easy ways to completely uninstall and reinstall default apps including Paint 3D."

Det er da vist en sandhed med modifikationer. Efter såkaldt  completely uninstall ligger disse apps, herunder Paint 3D gemt i flere mapper som 'InfusedApps', 'WindowsApps' etc. Jeg vil ikke kalde noget for komplet afinstalleret, når det stadig ligger gemt på min maskine, hvilket MS naturligvis ikke fortæller noget om.

Desværre fjerner hverken IobitUninstaller, CCleaner el. andre uninstallers disse mapper. Det er tidsrøvende håndarbejde.

"Tøm Papirkurven" - ja ja.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Apr 2017 kl. 18:22

Når jeg har fjernet noget, med Windows egen metode, kikker jeg på

C:\Program Files (x86).

Findes der en mappe med navn af det jeg lige har slettet, fjernes den:

åbner/ afinstaller.

Hvis dette ikke kan gøres, benytter jeg *Purans Permanent Delete, hvilket er yderst **sjældent jeg har brug for.  http://www.puransoftware.com/Puran-Utilities.html

**Kun hvis jeg har fået noget svans/bonuspakke ind.Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Apr 2017 kl. 18:53
Det er jo lidt henad det, jeg selv gør, Barsko. WindowsApps skal dog findes i 'Programmer' og InfusedApps i 'Windows'.

Men man skal have særlig privilegie (ejerskab) for at komme ind i disse mapper, der først bilder én ind, at de er tomme. Jeg bruger 'TakeOwnershipPro' til dette og sletter så udvalgte apps med 'Unlocker'.

Det må jeg så advare imod, hvis ikke man ved, hvad der kan slettes, uden at det giver problemer. Det ved jeg nu. Af skade blir man klog.

For eksempel kan man roligt fjerne alt med xbox, zune osv., der ikke har med selve systemet (WindowsStore) at gøre.

Efter installation af Creators Update mangler jeg nu kun at gøre en ud af 5 maskiner "rene" på denne måde. På denne primære stationære var det særlig vigtigt at få ryddet op på SSD. Disse apps fylder uhyggeligt meget, og det tager lang tid med oprydningen.


Redigeret af Prutterhunden - 17 Apr 2017 kl. 18:54
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Apr 2017 kl. 19:15

De problemer, du bruger 'TakeOwnershipPro' til, har jeg ikke.

Jeg har udelukkende SSD. Benytter Administrator/ Diskoprydning, og Optimering, ud over CCleaner, og Purans Diskcleaner. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Apr 2017 kl. 08:57
Søger du i registry, så er "MenuShowDelay" tilbage på 400 millisekunder.. Dead

- Men den kan sagtens sættes til 10. Wink

Jeg har på den bærbare lidt underlige problemer med foldere, som ikke rigtigt vil ligge dér hvor jeg vil have dem,
det er i de to nederste hjørner, som jeg har besvær med at lægge en folder i, og er der foldere ved siden af, bliver de skuppet,
som var det to magneter, der skupper hinanden..
- Dén skal jeg lige finde en løsning på..
- En midlertidig løsning er dog, at højreklikke på skrivebordet, og vælge "Vis" og "Arranger ikoner
automatisk" for så at slå denne fra igen, og herefter manuelt lægge ikonerne tilbage til hvor man vil have dem..


Redigeret af Bindegal - 19 Apr 2017 kl. 08:59
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Apr 2017 kl. 20:24
Nogen der har den samme "øjenbæ" i skærmindstillinger???


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Apr 2017 kl. 10:33
Ja, dieser augenscheisse habe ich auch in meine Fenstern 10 einstellung, Binde. Wacko
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar Side  <123
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.