Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Linux og andre styresystemer
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Ubuntu 17.04
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubuntu 17.04

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubuntu 17.04
    Sendt: 13 Apr 2017 kl. 17:42
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2017 kl. 20:53
Ubuntu 17.04 er ikke en LTS (long Time Support) understøttet Distro endvidere er den stadig med Unity desktop Angry ,og 32-bit versionen er droppet så jeg springer over og beholder 16.04 LTS indtil 18.04 LTS med Gnome desktop kommer på banen.


Redigeret af Halveskimoen - 13 Apr 2017 kl. 20:55
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2017 kl. 22:38
Gør jeg også Wink

Den skulle (muligvis) komme ved næste version Smile
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Apr 2017 kl. 10:40
Kan være jeg vil "kigge" på LTS'en til oktober (17.10) på bærbar comp, HVIS den er UDEN Unity (UUU). Ubuntu var min første date med Linux, så en vis nostalgi rumsterer i mit hundehoved.

Det blir i så fald min langsomste bærbare, men også kæreste, da den ditto er min første og er over 17 tommer. Desværre er der W10 Pro på den, som så ryger ad HT. Men forskellen på Pro og Home er minimal, så skidt pyt.

Måske min sekundære stationære vil få Minten som dual boot, men er lidt nervøs ved den manøvre, som er gjort sværere af MS af alt for gennemskuelig grund.

Denne min primære er med SSD, og der er jeg nervøs ved, at Linux tager plads, så den må nøjes med sovsen.

Som med Windows føler jeg en forpligtigelse som admin til at være orienteret på nærmeste hold. Det har jeg ikke været nu med Linux et par år og savner det.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Apr 2017 kl. 11:13
Prutter ...

Hvis du i BIOS IKKE anvender UEFI, burde der ikke være problemer med at installere Linux side om side med Windows 10. Anvender du UEFI, er det en ret bøvlet affære Confused

Selv har jeg ikke haft modet til at installere side om side med UEFI. Jeg har derimod valgt at installere på særskilt harddisk og slået UEFI fra i BIOS, når jeg kører Linux.

Som du måske ved, har jeg Linux mint på en særskilt harddisk. Den er installeret på en 32 GB SSD, hvoraf 23 GB er til rådighed. Af de 23 GB anvender systemet ca. 7.1 GB med fuld installation og 12 ekstra programmer installeret.

Jeg vil derfor mene, at du ved at afsætte omkring 30 GB er fuld dækket ind. Selv anbefaler de 20 GB.

PS. Jeg fandt denne side, som måske kan give en mere detaljeret beskrivelse i forbindelse med UEFI ...

http://www.everydaylinuxuser.com/2016/04/how-to-install-linux-mint-alongside.html 

Da Linux mint og Ubuntu er to sider af samme sag (Linux mint bygger på Ubuntu), må det være samme udgangspunkt for begge distro's Smile


Redigeret af Pomse - 14 Apr 2017 kl. 11:30
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Apr 2017 kl. 11:36
"Anvender du UEFI, er det en ret bøvlet affære.."

Det er netop "problemet".

Jeg har separat harddisk, men gider den ikke. Det bedste var på USB, men der ryger indstillinger og tilvalgte programmer jo, når den slukkes, og så kan man begynde forfra hver gang.

Så UEFI kommer jeg ikke udenom. Det kan lade sig gøre, men hunden er en kylling. Vuf.. æh, pip.

Jeg har kun SSD på denne min primære stationære (pt. 161 ledig af 236 GB), men den er min kronjuvel og skal ikke udsættes for eksperimenter.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Regmos Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2008
Status: Offline
Point: 638
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Regmos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Apr 2017 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Prutterhunden Prutterhunden skrev:

...Det bedste var på USB, men der ryger indstillinger og tilvalgte programmer jo, når den slukkes...

https://www.howtogeek.com/howto/14912/create-a-persistent-bootable-ubuntu-usb-flash-drive/
Mvh. Regmos
Win 11 Pro, ESET NOD 32, HMP/HMP.A (betalt), Windows Firewall Control (registreret).
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Apr 2017 kl. 19:59
 Tusind tak, Regmos! Jeg kigger på det og gemmer. Heart
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.137 sekunder.