Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Advarsel til Chrome-brugere !
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel til Chrome-brugere !

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Advarsel til Chrome-brugere !
    Sendt: 19 Maj 2017 kl. 10:26
You should disable automatic downloads in Chrome right now - gHacks Tech News

"Google Chrome users on Windows are advised to disable automatic downloads in the web browser to protect authentication data against a new threat discovered recently."

"The situation is even worse for users on Windows 8 or 10 machines who authenticate with a Microsoft account, as the account will provide the attacker with access to online services such as Outlook, OneDrive, or Office365 if used by the user. There is also the chance that the password is reused on non-Microsoft sites."
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Maj 2017 kl. 13:55
Thumbs Up tak for tippet

det ville være rar hvis microsoft windows gjorde også kunne rettes af

2 gange har jeg oplevet at da jeg genstarter puter :

så skal der lige uden varsel "opdateres"Ouch(det står der- men jeg har mine tvivl) et eller andet Confused fra microsoft

så kører den lystige cirkelSleepy

pc genstarter - "opdateringer" skal konfigureres - så kører den lystige cirkelSleepy
10-15 min ventetid :
"opdateringen" kan ikke gennemføres og der skal "rulles" tilbage - så kører den lystige cirkelSleepy
og så kan jeg vente uden at der sker nogetSleepy

så krabler det i fingeren og pc får "fingeren"Evil Smile

hvad så nu ?
sidste chance er genstart og F8 : gendan sidste kendte konfiguration og :
så kører den lystige cirkel og jeg kan tørre sveden af panden ca 5 min efter

træls og jeg har ingen anelse om hvad windows pønser på og hvornår : en rigtig øvAngryPinch
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Maj 2017 kl. 18:50
jenss..

Kender du wushowhide.diagrab ? (Windows Update showhide)

Den er jeg selv meget glad for.

Måske din Windows vil opdatere drivere (Intel - Realtek etc.), som alligevel ikke kan opdateres af Windows - ialtfald på én gang - og derfor dukker op konstant og samtidig forhindrer andre måske vigtigere opdateringer?

Med wushowhide.diagrab kan du (som navnet siger) se, hvilke opdateringer der ligger og venter, og gemme dem, du ikke ønsker opdateret.

Du kan fx lade programmet vise kun én opdatering ad gangen, og så se om Windows Update vil opdatere denne ene. Hvis ikke, kører du wushowhide.diagrab igen og gemmer den og derefter forsøge den næste, indtil du er hele listen igennem.

Jeg vil også anbefale, at du via Enhedshåndtering opdaterer alle de drivere, der er opdatering til. Så vil Windows Update (som altså langtfra er perfekt) ikke belastes med det.

Kig først på programmet og bliv fortrolig med det. Når du er det, kan du begynde processen med at gemme/vise. Det er en langsom proces. Men hjælper det, er du fri for de problemer Windows Update kan byde på, og som tager langt mere tid at "danse med".

Jeg ved min forklaring ikke er letforståelig, men når du er blevet fortrolig med det, vil du forstå, hvad jeg mener, og hvad det kan bruges til.

Her er direkte download af wushowhide.diagrab
Download the "Show or hide updates" troubleshooter package now.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Maj 2017 kl. 19:09
Thumbs Up det vil jeg helt sikkert tjekke

faktisk har jeg også tænkt om det er driver halløjBeer
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Maj 2017 kl. 19:22
Fint, jenss!

Så kan jeg glæde mig på både dine og mine egne vegne, hvis det hjælper. Det er rart at kunne hjælpe, især hvis hjælpen "hjælper".. Wink

Hvis problemet har med driver osv. at gøre, vil du nok også blive glad for det lille program. Du kan få brug for det igen, så gem det.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.