Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Op i ræven !
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Op i ræven !

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Op i ræven !
    Sendt: 22 Aug 2017 kl. 16:04
"This guide offers information on changes made to the Firefox 55 preferences, as well as new, deprecated, or removed Ghacks user.js preferences.

Mozilla released Firefox 55.0 to the Release channel on August 16, 2017. The new version of Firefox improved session restore on startup significantly, but is also incompatible with older versions as profile data changed.

Note: The Ghacks user.js file is a large well maintained file that lists Firefox preferences and values that are considered safer or better for privacy."

Firefox 55: new preferences and Ghacks user.js changes - gHacks Tech News

PS. Nogle vil måske mene, at jeg nu ved at skifte til browseren Comodo IceDragon, svigter Firefox, men til det kan jeg helt klart og utvetydigt replicere: Jah.. joh.. bum bum og narrh.. ikke helt. Firefox og IceDragon er jo som 2 dråber vand, og det er meget svært at se forskel - ialtfald på overfladen.

For ikke at kede jer ihjel, vil jeg ikke gå i dybden med de tekniske forskelle. Dem kan I selv tjekke, dersom I insisterer. For mit vedkommende er det afgørende for skiftet, at Firefox modsat IceDragon hen over hundehoderne på brugerne har og vil sløjfe gode gamle addons uden tilstrækkelig erstatning for dem.

Jeg synes, Mozilla har alt for travlt med at udskifte disse addons, som mange har lært at sætte stor pris på, fremfor en successiv udskiftning, der kommer både brugerne og addon-producenterne i møde. Hastværk er lastværk.

Jeg er endvidere bange for, at antallet af Firefox-brugere vil falde brat, og Mozilla derved spænder ben for sig selv. Firefox blev i sin tid lanceret som et alternativ til sovsens Internet Explorer - Nu går de ad samme vej som sovsen og begår samme fejl, som sovsen har fået tæsk for de sidste par år siden lanceringen af misforståelsen Windows 8. Det burde Mozilla have lært af.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2017 kl. 17:48
Citat:

"Firefox blev i sin tid lanceret som et alternativ til sovsens Internet Explorer"

Dette er ikke korrekt! Firefox byggede videre på Netscape browseren og har faktisk sine rødder tilbage fra verdens første browser!

http://denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Informatik/Software,_programmering,_internet_og_webkommunikation/Netscape 


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2017 kl. 18:01
Du har ret, Pomse. Jeg startede også med Nescafé.. nej, Netscape dengang - som alternativ til IE. Men man kan vel tillade sig at mene, at Firefox overtog den rolle, ikke? Wink

Norske Opera var også tidlig på den, men kan ikke lige sætte årstal på. Gider ikke google efter det - det var jo dengang.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2017 kl. 18:17
Netscape var en fantastisk browser, som jeg husker den. Letløben og meget overskuelig brugerflade.

Men ingen hindrer jo i af afprøve den sidste udgave (version 9) - blot husk at pakke den godt ind i alverdens sikkerhed Wink

Den er at finde på Softonic.com ....
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2017 kl. 18:35
Lidt personlig historie..

Indtil 2002 eller 3 havde jeg ikke den mindste lyst til computer, men min bedste ven satte sån'en lige for snotten af mig, og så var det bare at gå igang. Det var ikke et tårn, men lå ned (kan ikke lige huske..) og med Windows 98.

Der gik et halvt år, før jeg vovede at gå på nettet. Indtil da blev maskinen endevendt. Det tog noget tid, før jeg opdagede Netscape, og så var IE en saga blot. Og så opdagede jeg Nettips og var solgt. Fra at være indædt imod computer blev jeg det modsatte. Grunden til min modstand var, at jeg så unge mennesker sidde fra morgen til aften og spille fuldstændigt uhyrlige computerspil. Ind over fortovet og køre flest mulig ned og få point for det.

Det er desværre ikke længere kun et spil.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2017 kl. 19:27
Lidt mere historie... bemærk dette:

"I 1995 blev deres browser licensieret af Microsoft, der benyttede den som grundlaget for Internet Explorer."

https://da.wikipedia.org/wiki/Mosaic 

Også den gang viste Microsoft sit stortalent for at "låne". Det samme gjorde sig gældende med styresystemet DOS.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Aug 2017 kl. 08:45
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.139 sekunder.