Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - VLC - DVD - Windows 10 [Løst]
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VLC - DVD - Windows 10 [Løst]

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VLC - DVD - Windows 10 [Løst]
    Sendt: 24 Aug 2017 kl. 17:00
Jeg kan ikke finde ud af at afspille en DVD på Windows 10. WMP understøtter ikke DVD og VLC kan jeg ikke finde ud af. Og min lunte er ekstremt kort i dag. Angry Hjælp...

Redigeret af ePost - 24 Aug 2017 kl. 18:38
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 17:09
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 17:23
Barsko, jeg har læst kommentarerne i linket, men jeg har ikke noget programpunkt i VLC, der hedder "Medier". Microsoft har beslaglagt alting til deres forbandede APP Store og alle user interfaces ser fremmede ud.
 


Redigeret af ePost - 24 Aug 2017 kl. 17:30
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 17:29

Trist, jeg bruger ikke selv VLC, så det var alt jeg kunne bidrage med.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 18:00
VLC fungerer fint her (W10)

Gætter på, at du skal i 'Indstillinger', vælge 'Apps' og vælge standard for 'Videoafspiller' under 'Standardapps'.

Samme sted kan du også sætte VLC som standard for Musikafspiller.

Pøj-pøj!


Redigeret af Prutterhunden - 24 Aug 2017 kl. 18:01
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 18:06
Jeg er bange for at det er værre. Microsofts forbandede APP Store skriver:
 
⚠ ⚠ Beware! This VLC does not feature all the features of the classic VLC! It does not support DVD or Blurays! Use the desktop version instead! ⚠⚠
 
Og hvordan får man så fat på den desktop version? Jeg kan ikke finde den. MS ødelægger konkurrenter?
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 18:20
Hvis ikke du SKAL bruge VLC til afspilning af DVD eller trådløst med Bluerays, så ignorer Microsofts besked og sæt som skrevet VLC som standard.

Ja, Beskeden er nok kun for at undertrykke konkurrence. Jeg holder mig lysår fra apps i Store.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 18:29
Nå, man skal ind i "Settings" og ændre. Pludselig dukkede en pop-up frem "Your pc settings mean only verified apps from the store can be installed". Og det skal man så lave om via en drop-down menu inde i Settings. Og så kan man få fat i sine downoads
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 18:30
Rettelse: DVD kører stadig ikke...

Redigeret af ePost - 24 Aug 2017 kl. 18:32
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Aug 2017 kl. 18:32
Det glæder mig, ePost !
Der er vist flere ting, du skal få rettet i Settings/Indstillinger.

Prøv i Indstillinger (på dansk) at gå i 'Apps og funktioner' (står ovenover 'Standardapps') og "Tillad apps alle steder fra".

PS. Kører du ikke Windows 10 på dansk?


Redigeret af Prutterhunden - 24 Aug 2017 kl. 18:39
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.