Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Dark Web
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dark Web

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Sep 2017 kl. 14:08
Jeg har besluttet, at jeg skal have et beredskab. Om ikke andet så en samling bogmærker, der kan give hurtig adgang. Jeg har også installeret Yandex, men der mangler et regulært alternativ til amerikanske browsere. Yandex er bygget over Googles browser, Chrome. Jeg køber heller ikke amerikanske brands eller produkter mere. Jeg har haft et par smuttere, men jeg arbejder på sagen. NSA med flere skal ud af mit privatliv.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Sep 2017 kl. 14:46
Man sku' ha' været murer - et håndværk med fremtid i. Alle bygger jo mure i dag.

Vi europæere bygger mure, både i øst, vest og syd. Kineserne har en allerede, men den trænger vist til at blive renoveret, og yankierne er også sig selv nok.

Desværre blir disse mure aldrig høje nok til at holde klimaforandringerne udenfor. Katastrofale orkaner, oversvømmelser, folkevandringer m.m. og deraf følgende krige hærger og raserer øer, lande og storbyer.

Og det er en selvforstærkende proces. Des højere mure - des mindre udsyn.

Vi har kun os selv at takke derfor. Vi lyttede ikke i tide til videnskabelige fakta, og nu er det for sent.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Sep 2017 kl. 23:34
Prutter, vi får en lille ny istid. Krige står amerikanerne for og antallet af orkaner er faldet de senere år. Vulkansk aktivitet, derimod, ser ud til at være i stigning.
 
Og mure? Byg nogle flere! Evil Smile
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2017 kl. 01:36
Ak ja. Der var engang, hvor jeg tænkte, at verden var på vej i den rigtige retning. Det var i tresserne, jeg var naiv, og vi sang Give Peace A Chance. Men vi mistede troen og hvorfor? Fordi fred ikke sælger.

Så røg muren mellem øst og vest i 89, og igen tænkte jeg, at verden var på vej i den rigtige retning. Det atomare ragnarok, som havde hængt over vore dumme hundehoder var pist borte - troede vi.

Men. Fred sælger ikke, og den sidste rest af optimisme faldt sammen med to tårne i New York - 9/11.

Nej. Fred sælger ikke, men det gør krig. Intet som krig sætter gang i den menneskelige opfindsomhed og våbenindustri og -handel blomstrer i manisk eufori. Det er de riges junk, mens opium er for folket.

Tilbage er kun håbet, men ikke troen. Vi blir aldrig klogere, men logrer som hunde, når endnu en gal idiot stiller sig op og råber om den totale krig som den eneste og endelige løsning.

Så får vi fred - allesammen.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2017 kl. 01:46
” Fred sælger ikke, men det gør krig.”
Netop, hvis noget, for Amerikanerne, så forfærdeligt, som Fred på Jord, skulle opstå,
hvad skulle de så leve af?
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2017 kl. 03:05
Prutterhund, jeg synes nogle gange, det er omvendt. Troen på Gud er der endnu, men ikke håbet. Det er noget i stil med, hvad Barsko siger...

Redigeret af ePost - 14 Sep 2017 kl. 03:13
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2017 kl. 03:28
Nu er krig jo ikke en amerikansk opfindelse. Krigen har fulgt i vore fodspor lige siden, vi var aber. Krig giver magt, og magt giver blod på tanden.

Alle de store kulturer i verdenshistorien er bygget på krig, ellers var de ikke blevet store. Ironisk at vi kalder alle disse kulturer fra Mesopotamien, det gamle Ægypten, grækerne, Rom til det engelske empirium osv. for civilisationer, for civiliseret er vist det eneste, de ikke var og er.

At Amerika, dvs. USA blev det 20. århundredes største magtfaktor beror i mine øjne på held. Amerika ligger bekvemt mellem 2 verdenshave med kun en strimmel land mod syd. Så godt som uindtagelig for enhver fjende.

Alle vi andre undtagen Australien hænger sammen - Europa, Asien og Afrika.

Alt imens Europa, Asien og Afrika stod i flammer med indbyrdes krige, har USA kunnet stå med korslagte arme og ryste på hodet af os. Den eneste måde de deltog på, var at levere våben og deres industri voksede støt og roligt.

I 1917 erklærede USA krig mod Tyskland, men kun fordi tyskerne angreb amerikanske skibe og rygter gik om, at Tysklang opfordrede Mexiko til at angribe USA. Det har USA nok aldrig glemt, ialtfald ikke Donald Trump (!). USA blev dog ikke del af den vestlige alliance.

Billedet var nogenlunde det samme i 2. verdenskrig, indtil japanerne ødelagde den amerikanske idyl.

Men for begge verdenskriges vedkommende var geografien amerikanernes held. Hverken tyskernes eller japanernes kanoner rakte så langt.

Siden da har geografien fået mindre og mindre betydning. Og USA vil også få mindre og mindre betydning, selvom amerikanerne bilder sig noget andet ind. De lider stadig af det såkaldte Hopalong Cassidy syndrom og tror stadig på den amerikanske drøm.

Måske den drøm blir til mareridt? Verden blir mindre og mindre, og selv en latterlig pauseklovn i et lille østasiatisk diktatur kan sende sine missiler ind over de amerikanske hundehoder, styret af andre latterlige pauseklovne.

Joh. Det skal nok ende med festfyrværkeri i den lille cirkusmanege kaldet Jorden.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2017 kl. 04:16
ePost..

At tro på gud eller noget andet teoretisk, må enhver selv om. Jeg skriver om at tro på menneskeheden, altså stole på, og mennesket er ikke noget teoretisk metafysisk udenfor denne verden.

Jeg kan både tro og håbe på mirakler, men troen på menneskene har jeg ikke - kun håbet.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2017 kl. 19:32
Prutterhund, det lyder som Hartland, Halford Mackinder, The Monroe Doctrine, Nichols Spyman, The Rimland Theory og en mere nutidig, jeg ikke kan huske lige nu. Ækelt stuff...
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Sep 2017 kl. 20:06
Det lyder som nogle udenbyske ølmærker, jeg ikke har gjort bekendskab med - endnu. Men som du skriver: Ækelt stuff..
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.