Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Hjælp til Recovery
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Recovery

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gubis Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 21 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 189
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Recovery
    Sendt: 18 Okt 2017 kl. 09:07
Heysa.
Jeg sidder med et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med at løse:

Indledning / Forhistorie:
Jeg har en bærbar pc, som jeg af og til sletter helt og renformatterer og installerer en ny ren Windows 10 på. Det gør jeg af den årsag, at jeg nogle gange (læs af og til), surfer lidt rundt på forskellige sider, og nogle gange får slæbt noget skidt med hjem. 
Så plejer jeg at lave en image-fil med programmet Active Boot, når Windows er ny og ren og mine programmer installeret, som en backup, så jeg kan vende tilbage til ny, uden at skal installerer alt igen..Den fil smider jeg på en ekstern HD og har så med programmet Active Boot fremstillet en Boot-USB som kan boote op og indlæse image-filen..

Problem:
Kan man ikke oprette en paretitaion på evt C drevet eller andet, og smide image filen der på, og så lave et slags Recovery drev, hvor man under boot, får muligheden for at trykke evt F11, som ved alm Recovery??

Håber jeg har forklaret mig korrekt, ellers bare spørg

Glæder mig til at høre fra jer, eksperter..  :)  
 
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2017 kl. 09:57
Uden at skulle gøre mig klog, tror jeg det du efterlyser, er noget i den her stil:

https://github.com/MagerValp/Create-Recovery-Partition-Installer 

Jeg har aldrig forsøgt og har derfor ikke erfaring med det. Forsøger du, er det derfor på eget ansvar Wink
Til top
Gubis Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 21 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 189
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2017 kl. 10:04
Hej Pomse...

Tak for svar... 
Uhh, det ser mig lige en kende noget mere besværligt ud, end jeg sådan lige havde kalkuleret med.. 

Det som jeg havde forestillet mig, det var noget i retning af, den originale zip fil fra Windows 10, udpakket på et drev, som man kunne boote fra.. Noget i den retning, havde jeg tænkt mig.. Med mulighed for at trykke F11 under POST før boot...   Kan du følge mig??  :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2017 kl. 10:06
Til top
Gubis Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 21 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 189
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2017 kl. 10:08
Ja det ligner noget af det rigtige..  Clap

Det prøver jeg lige Thumbs Up
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2017 kl. 10:20
Jeg fandt også denne side fra gHacks.net, er måske kan give idéer eller inspiration Smile

https://www.ghacks.net/2017/05/02/create-custom-windows-10-installations-with-msmg-toolkit/ 


Til top
Gubis Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 21 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 189
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2017 kl. 10:21
Jeg bukker og takker, Pomse..  Handshake
Til top
Regmos Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2008
Status: Offline
Point: 638
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Regmos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2017 kl. 19:21
Ellers virker dette.

Lav en partition med MiniTool

https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Installer Macrium Reflect Free, føj den til opstarten og lav et image som du placerer på din nye partition.

https://www.macrium.com/reflectfree
 
Når du så starter computeren, har du mulighed for at vælge Macrium, og gendanne det image du ønsker. Denne opsætning er fast inventar på mine computere, og har aldrig svigtet.
Mvh. Regmos
Win 11 Pro, ESET NOD 32, HMP/HMP.A (betalt), Windows Firewall Control (registreret).
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.129 sekunder.