Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Facebook's begyndende nedtur
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Facebook's begyndende nedtur

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Facebook's begyndende nedtur
    Sendt: 21 Mar 2018 kl. 17:02
En grim sag Facebook er havnet i. Hvor mange danskere, der på grund af fadæsen dropper den, kan jeg dog være i tvivl om. Folk har det jo med at glemme!!!

En klumme på Computerworld beskriver det meget godt ...
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2018 kl. 17:06
... og så lige et hak mere i tuden til Facebook fra norske Digi.no
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2018 kl. 18:16
Følgende skrevet for en ½ time siden, men serveren var for langsom og måtte genskabe med Lazarus:

(Ironi forekommer).

Den artikel (CW) kunne jeg selv have skrevet, men nok knap så lang. Wink

Befriende at læse en KRITISK artikel på en side, som ellers ikke i mine øjne har det for vane. Men man har jo lov til at blive klogere. Og at den tilmed er morsom, underholdende og flere gange sidder i bulls eye, er en oplevelse jeg kun kan anbefale andre.

Om korthuset så vælter er nok tvivlsomt, da "Folk har det jo med at glemme". Tja, det er utroligt så glemsomme, vi mennesker kan være, når vi ikke har rent mel i posen. Jamen, jeg mener HELT bestemt, at melet ver HELT rent, sidst jeg så i posen! Og utroligt som rendestenen kan flyde over i en tsunami af håbløst elendige undskyldninger i stedet for blot at erkende, at man tog fejl.

Nå. Undskyld. Jeg tog fejl. Det hedder ikke undskyldninger. Det hedder efterrationaliseringer!

Og så hedder det ikke Facebook på dansk. Helt præcist hedder det Fjæsbog.


Redigeret af Prutterhunden - 21 Mar 2018 kl. 18:19
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Mar 2018 kl. 23:13

Som med så meget andet:

Det er ikke kun Facebook - næsten alle apps holder øje med dig.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-21-det-er-ikke-kun-facebook-naesten-alle-apps-holder-oeje-med-dig

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 11:16
Ja, Barsko. Det er nok ikke ubekendt for vore medlemmer, men Facebook skiller sig vel alligevel ud fra mængden qua sit enorme antal af brugere.

Fra Facebook - Wikipedia, den frie encyklopædi:

".. onlinebaseret socialt netværk, og hjemmesiden er den mest besøgte af sin slags på hele World Wide Web. Siden har omkring halvanden milliard aktive brugere, og hver dag kommer der 250.000 nye.."

Desuden skiller Facebook sig i mine øjne ud ved, at så mange brugere er afhængige af dette netværk på grænsen til narkomani.

At netop Facebook nu er i søgelyset kan måske få ukritiske brugere af både Facebook og alle de andre apps, som gør det samme, til at vågne op og kræve større respekt omkring retten til et privatliv og udnyttelsen af personlige data, hvilket i allerhøjeste grad er tiltrængt.

Den fuldstændigt uhindrede adgang til alverdens personlige data udnyttes ikke kun af venligtsindede, men også af kriminelle, terrorister og fjendtligt indstillede diktaturer, og det må og skal stoppes, inden vi alle er tvunget til at leve under samme vilkår som i Nordkorea, Nazityskland, DDR osv., osv.

Det lyder måske overdrevet, men vi bør nok ikke begå samme fejl som i fortiden, hvor en engelsk premierminister udstillede sin dybe naivitet for åbent kamara:


PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 11:46

 

”Facebook skiller sig vel alligevel ud fra mængden qua sit enorme antal af brugere.”

Ja, og der vel ikke noget galt i mange brugere?

Det vil vi da gerne have her i Forummet.

Du omtaler ofte andre, som ”ukritiske brugere”, velsagtens fordi de IKKE kommer med kritik HER.

Kritik skal, som jeg ser det, gøres der hvor det har en positiv effekt, altså på/til rette sted/vedkommnede.

Kritik af, som her Facebook, har absolut INGEN indflydelse på rette vedkommende, jeg tror ikke engang, at rette vedkommende aner noget om forummets eksisterende. Big smile

 


Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 12:20
".. der vel ikke noget galt i mange brugere?"

Nej, sæføli ikke. Er der nogen, der påstår det?

"
Du omtaler ofte andre, som ”ukritiske brugere”, velsagtens fordi de IKKE kommer med kritik HER."

Mig bekendt er Nettips Forum ikke det eneste sted i denne verden, hvor ukritiske brugere befinder sig. Det gør de overalt, og én ukritisk bruger er en for mange, uanset hvor de befinder sig.

"
Kritik skal, som jeg ser det, gøres der hvor det har en positiv effekt, altså på/til rette sted/vedkommnede."

Hvis kritik kun må anbringes, hvor det med garanti har en positiv effekt, vil jeg betragte det som censur, og det finder jeg dybt kritisabelt.

"
Kritik af, som her Facebook, har absolut INGEN indflydelse på rette vedkommende, jeg tror ikke engang, at rette vedkommende aner noget om forummets eksisterende."

Hvor ved du det fra? Prøv fx at læse dagens artikel:
Vivaldi hylder privatlivet på nettet, som modsiger din påstand. Mange medlemmer af Nettips er også medlemmer af Facebook.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 12:42

og du er dermed (tilsyneladende) sikret din anonymitet.”

En meget fornuftig formulering Admin.Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.