Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Windows 10 opdatering
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 opdatering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jang Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 196
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 10 opdatering
    Sendt: 30 Maj 2018 kl. 06:49
Ved ikke om det er efter den nye opdatering, men min computer opføre sig mærkeligt, særligt når jeg køre chrome, men sker og i andre browser (sker faktisk lige nu i edge)Når jeg f.eks er på ekstra bladet hjemmeside og er ved at læse en artikel, så uden jeg har gjort noget, går den op i toppen igen
prøver at scrolle ned, sker 2 sek igen og når jeg skriver, f.eks nu, så går el
le

r

















































































rursoren tilbage tilbage hvor jeg lige skrevet
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Maj 2018 kl. 11:30
Det lyder godtnok mystisk, jang. Og det må være møgirriterende.

Jeg kan dog ikke sætte en finger på, hvad årsagen til problemet er præcist. Jeg vil ikke udelukke, at opdateringen kan have noget med problemet at gøre, men tvivler på det. Har ikke hørt eller læst noget om, at den nyeste opdatering skulle kunne give netop det problem.

Umiddelbart kan jeg se et hav af mulige årsager til problemet, som fx malware etc., så du bør i det mindste skanne med dine sikkerhedsprogrammer.

Hjælper det ikke, ville jeg til start forsøge mig med udelukkelsesmetoden og prøve en anden mus og derefter andet tastatur, hvis du har mulighed for det. Er problemet der stadig med anden mus eller tastatur, er de 2 dele i det mindste udelukket som årsag. Og ER det problemet, er det rimelig billigt med ny mus eller tastatur.

Det er omstændeligt, men gendannelse af computeren til før opdateringen kunne eventuelt give svar på, om opdateringen er problemet. Men det indebærer, at du nok skal opdatere andre programmer derefter og måske rette i nogle indstillinger. Og er problemet der stadig efter gendannelsen, har gendannelsen og det følgende arbejde været omsonst, uden du er kommet nærmere problemets løsning. Til gengæld udelukker det opdateringen som årsag.

Jeg var noget i tvivl om, jeg skulle svare dig, netop fordi jeg ikke kan svare præcist, men håber andre medlemmer måske kan, så måske du skal vente på bedre svar? Det kunne spare dig for nogle eventuelt mislykkede forsøg.

Pøj-pøj!


Redigeret af Prutterhunden - 30 Maj 2018 kl. 11:32
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Maj 2018 kl. 12:01

Har du lige, inden for et døgn, opdateret?

Altså opstod problemet umiddelbart efter opdateringen?

Har du indstalleret et program, du IKKE tidligere har haft?

I givet fald: Hvilket?

En scanning er altid en god ide, men i så fald ville jeg scanne men en *bootbar version, af et andet fabrikat, end det du har indstalleret.

En sfc /scannow er også en god mulighed, der KAN fakrisk godt gå noget galt, under hentning/installation.

* https://www.lifewire.com/free-bootable-antivirus-tools-2625785

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Maj 2018 kl. 12:36
Tak for det, Barsko. Så er vi da indtil videre 2, som har forsøgt at være behjælpelige. Det overrasker mig dog ikke, at du som altid er hjælpsom. Men mon ikke flere vil træde til i løbet af dagen (?).

Som du selv antyder med "der KAN faktisk godt gå noget galt, under hentning/installation", så kan mange faktorer spille ind, og det gør det jo som skrevet svært at udpege "en enkelt synder". Strømafbrydelse, indblanding fra 3.part og 117 andre muligheder.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31 Maj 2018 kl. 05:46
Det burde vel være muligt, at 'rulle tilbage' til et tidligere gendannelsespunkt?

Her tænker jeg på rstrui.exe.

Hold Shift-tasten nedtrykket og vælg at genstarte computeren. Nu burde den starte op med en blå skærm indeholdende diverse muligheder.

Vælg Avanceret og find opstart med Kommandoprompt. Skriv derefter RSTRUI.exe, og afvent. Nu kommer et forslag til gendannelse til tidligere tidspunkt. Hvis dette forslag ikke går tilbage til før fejlen opstod, kan vælges flere gendannelsespunkter.

Vælg den gendannelse, der passer til ovenstående og afvent. Når computeren genstartes, er det en god idé at tjekke den oprindelige opsætning.

På den tilbagerullede version, køres i rækkefølge:

  1. Åbn Powershell med administrator rettigheder. Skriv i vinduet SFC /SCANNOW
    Du åbner Powershell med administrator rettigheder, ved at søge Powershell, højreklikke på resultatet og i kontekstmenuen vælge Kør som administrator.
  2. Når scanningen er tilendebragt, skrives i samme vindue CHKDSK /F /R efterfulgt af tryk på enter-tasten. Bekræft med scanningen køres efter genstart af computeren.
    Genstart computeren og afvent. Handlingen kan tage tid, så udvis tålmodighed Wink

Når jeg foreslår denne løsning, er det for at imødegå evt fejl i den oprindelige version.

Vil du være helt sikker, vælger du midlertidig at afbryde dit antivirusprogram, inden du atter forsøger at opdatere Windows. Smile

Efter opdatering, skal du huske at aktivere dit antivirusprogram igen.




Redigeret af Pomse - 31 Maj 2018 kl. 05:59
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31 Maj 2018 kl. 05:55
Og lige et PS....

Har du forsøgt at køre AdwCleaner til at rense for evt. malware og andet 'sjovt'?

Hent evt. AdwCleaner fra Bleeding Computer og start programmet op - det kræver ikke installation. Genstart efterfølgende computeren Smile
Til top
Gepard Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang
Avatar

Oprettet: 13 Okt 2014
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 64
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gepard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31 Maj 2018 kl. 15:20
Fine løsnings forslag, der er kommet, men jeg synes, at der mangler et ps.ps:
Trådløs mus? Prøv at skifte batteriet eller rens musen for snavs.
Jeg har været ude for det samme problem med scroll, men efter at jeg skiftede batteriet - ingen problemer.
Med knurrende hilsen Geparden
Hurtigere end Big Bang
W7 32bit - W7 64 bit - W10
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.