Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Det Danske sprog er..
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det Danske sprog er..

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Det Danske sprog er..
    Sendt: 18 Okt 2007 kl. 14:37
Klumme: Dansk er mit modersmål, og så længe jeg opholder mig i Danmark, er jeg godt tilfreds med det. Men jeg er træt af, at vi ikke gider skabe nuancer.

Jeg syntes der er mange interessante bemærkninger i svarene.Wink
Til top
Murgu Se dropdown menu
Engageret
Engageret

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Tarm
Status: Offline
Point: 469
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Murgu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 15:01

Som I tydeligt kan se på mine indlæg er dansk ikke mit modersmålEmbarrassed, et forum som denne er en guldgrubbe for en fremmed, det er her jeg lærer min "computerdansk" he he..Big%20smile

Det er så et andet spørgsmål om det er "fair" at dette skal gå ud over medlemmerne af dette fine forum...Evil%20Smile

Redigeret af Murgu - 18 Okt 2007 kl. 15:02
If it aint broke, don't fix it
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 14 Okt 2007
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 15:02

Jeg taler Esperanto som en indfødt

"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
Murgu Se dropdown menu
Engageret
Engageret

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Tarm
Point: 469
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Murgu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 15:03
LOLLOLLOL
If it aint broke, don't fix it
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Murgu Murgu skrev:

Som I tydeligt kan se på mine indlæg er dansk ikke mit modersmålEmbarrassed, et forum som denne er en guldgrubbe for en fremmed, det er her jeg lærer min "computerdansk" he he..Big%20smile

Det er så et andet spørgsmål om det er "fair" at dette skal gå ud over medlemmerne af dette fine forum...Evil%20Smile
For det første, du er ikke den eneste,her i forumet, der ikke har Dansk som modersmål, og jeg tror ikke nogen, med rette, kan sige det er blevet brugt imod dem. Derfor forstå jeg ikke rigtig hvad det er du mener med den sidste linie., oven i købet efterfulgt af en djævel.LOL

Redigeret af El Barsko - 18 Okt 2007 kl. 15:22
Til top
cope Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 15 Okt 2007
Point: 1922
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cope Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 15:22
Jeg ka' tre sl*gs sprog... groft, fint og mellem LOL
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 15:30

Havde egentlig slet ikke tænkt på at du ikke havde dansk som modersmål - synes du klarer det fint.
Og uden at nævne navne, vil jeg da sige, at der da er andre herinde, jeg ville have sagt noget før dig, hvis jeg skulle gætte hvem der ikke havde dansk baggrund... Smile

Desuden er jeg også selv kvart ungarer - så har også en eller anden form for udenlands baggrund... Wink
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 14 Okt 2007
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 15:36

.

Redigeret af e-tech - 04 Sep 2008 kl. 18:22
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af e-tech e-tech skrev:

Jeg har heller ikke dansk som mit modersmål. Er født i Bosnien og Herzegovina.

Konklusion: Vi er allesammen født et sted.

Ikke mig! Jeg er ikke født... endnu! ConfusedWink
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2007 kl. 16:21
@ e-tech

Ja, det har vi to jo talt om tidligere, derfor et spørgsmål: hvilken betydning har ordet "Barsko" i "dit tiligere område"?
Spørgsmålet er affødt af, at jeg, som du måske husker, bruger "Google Alerts".
Har oploadet navnet "El Barsko", og får så en mails, om sider hvorpå ordet fremkommer. Så sent som i dag har jeg fået een:

Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.201 sekunder.