Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Linux og andre styresystemer
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Valg af grafikkort
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af grafikkort

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
M0NKEY Se dropdown menu
Engageret
Engageret

Oprettet: 07 Jun 2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M0NKEY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af grafikkort
    Sendt: 13 Jun 2012 kl. 10:17
Hej alle Smile

Jeg skal have den nye MacBook Pro Big smile Af den grund vil jeg gerne vide hvilken model jeg skal vælge. Den med 512 hukommelse eller den med 1024 hukommelse til grafikkortet?

Det kan vel mest bruges til spil. Vil de kunne holde de næste 4 år (ikke nødvendigvis med de aller-mest grafikkrævende spil)? Er der andet jeg skal være opmærksom på? 

Redigeret af M0NKEY - 13 Jun 2012 kl. 17:31
Hvornår mennesket uddør er et mysterium - indtil det sker!
Til top
Schæfer Se dropdown menu
Engageret
Engageret

Oprettet: 29 Okt 2007
Sted: Vesterbro
Point: 377
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schæfer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 11:24
Godt spørgsmål, men prøv på macnyt.dk, iphoneguide.dk, de er verdensmestre i det spørgsmål.
       Mvh

Schæfer

Til top
M0NKEY Se dropdown menu
Engageret
Engageret

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M0NKEY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 11:46
Jeg har spurgt på iPhoneguide - jeg vil prøve macnyt Smile

Jeg tænkte bare at der herinde var så mange kloge mennesker der vidste hvilket valg der ville være klogest mht. grafikkort Wink Ved I om det er klogt at betale for at få 1024 MB hukommelse i stedet 512 Mb til grafikkortet? Har I nogle gode råd?
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Point: 35141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 12:12

Generelt set mener jeg, at vil man spille, så er grafikkortet en afgørende faktor.

her er en udmærket vejledning om det:

http://www.pcworld.dk/art/216037/koebeguide-saadan-finder-du-det-rigtige-grafikkort

måske værd, at læse lidt om, inden køb. Mac har jeg ingen erfaringer med.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
M0NKEY Se dropdown menu
Engageret
Engageret

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M0NKEY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 14:04
Tak for linket, El Barsko Smile

Når du mener at grafikkort er den afgørende faktor i spil, vil du så anbefale 1 GB hukommelse, eller mener du at 512 MB er nok?

Jeg spiller ikke specielt meget, men jeg kunne forestille mig at jeg kommer til at spille spil som Civilization V på den nye maskine. Jeg vil nok også prøve Starcraft II og Diablo III når jeg får tid Wink
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 14:29

Ja, 521 MB er ikke meget, når der skal spilles.

Men det fremgår jo af artiklen, jeg linkede til, at man skal jo heller ikke tage mere grafik ind,

end CPU, og PCen, som helhed kan magte/udnytte.

Mener, at man på de respektive spilsider, kan se hvad det enkelte spil kræver, som minimum, Wink

af grafik, og så med hjælp fra artiklen, eller anden viden, finde "det mere" man vil ofre, og man kan udnytte. For mig er grafikken afgørende for oplevelsen af spillet, selv om den ikke er afgørende

for spillets afvikling.  

Se f. eks. disse flotte vægdekorationer:

de har intet ved afviklingen af spillet, at gøre, men for mig, betydning for oplevelsen, af samme.Thumbs Up

Vil man se flere detaljer, så er der nogle få stykker her:

https://picasaweb.google.com/113150706105183094717/DiabloIIDetaljer?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJGXwPqO3ouoYw&feat=directlink

de viste billeder er fra Diablo II LoD

Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
M0NKEY Se dropdown menu
Engageret
Engageret

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M0NKEY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 17:34
Tak for hjælp, El Barsko Thumbs Up

Jeg vil nu gerne have flere personers meninger da én person jo kan mene noget helt anden end andre. Selvom jeg nu ikke tror det om dig Wink

Jeg har forresten opdateret indlæggets overskrift da jeg mener at "Valg af grafikkort" er mere sigende for debatten end "Køb af mac" Smile
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 17:35

Helt Ok, Thumbs Up altid bedre, at høre fleres meninger.

Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 18:04
Du skal helt klart vælge et 1024 mb ram graffikkort.
I forhold til tidligere hvor spil tærede meget på pcèns ram, er det idag faktisk som Barsko også skriver,
mest graffikkortet der bliver brugt. (dengang var der heller ikke så mange ram på graffikkortet)
Derfor vil jeg anbefale dig at spendere så meget så muligt på GPU og så evt. hvis det er muligt
spare lidt penge på maskinens ram , du behøver ikke over 4-6 gigabyte og en cpu der kan trække ca. 2-2.5 Ghz. gerne mere selvfølgelig, men ikke nødvendigt. Så er du godt kørende.
Held og lykke med det Smile

Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 19:34
Fik lige denne ind:
nok værd, at læset, hvis du, som først antydede, at det var en Mac du ville købe.

Redigeret af El Barsko - 13 Jun 2012 kl. 19:34
Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.351 sekunder.