Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Linux og andre styresystemer
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - 10.10.
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10.10.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 10.10.
    Sendt: 10 Okt 2010 kl. 13:16
Så er den nye Ubuntu 10.10 klar til download. Skal da selv lige prøve den...
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 13:27
der var lige det med dommedagsprofetier 10-10-10

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 14:55
Det blir ikke li' nux på min gamle bærbare, men senere. Glæder mig til titi, selv om det med dommedag ikke lyder specielt lovende. Titi har dog fået gode anmeldelser på forhånd, men det fik vista jo osse Wacko

Men ved profetens skæg skal titi få chancen til at vise sit sande jeg på den stationære. Og så har jeg til den tid sikkert læst et par "anmeldelser" herinde. Bare de anmeldelser ikke er til poli..ti..titi..tiet.

PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 16:44
Smed 10.10 ind på min lille Asus eee og det ser fint ud. Kunne dog ikke umiddelbart installere Google Earth, men det kommer nok.

Selve installationen kan vel efterhånden ikke gøres nemmere. Der er simpelthen ikke noget, der kan gå galt undervejs. Opstartstiden har fået endnu et nøk i den rigtige retning og systemet kører hurtigt og smertefrit (i alle tilfælde ved første øjekast).
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff

Sted: Sydfyn
Point: 4120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 17:24

Tror du at man med en netbook kan udskifte Ubuntus netbook-version (http://www.nettips.dk/freeware/566-ubuntu-netbook-remix.html) med titieren? Her tænker jeg på om kravene er for barske til en maskine med én GB RAM. Hvad har du i din Triple E, Balder?

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 18:11
Det er den almindelige desktopversion jeg kører med på min lille Asus eee netbook og det går forrygende. Især hvis man bruger Google´s Chrome til at gå på nettet med og lige husker at installere "preload" i Synaptic.

Maskinen er født med Win XP, men det system kunne den slet ikke trække. Ubuntus netbookversion har jeg prøvet, men kunne ikke lide den grafiske brugerflade, så derfor blev det som det er nu.

Kan ikke lige huske specifikationerne i min eee, men ressourcerne er meget beskedne.

Redigeret af Balder - 10 Okt 2010 kl. 18:13
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 18:17
Lyder lovende. Jeg har en lille HP Netbook - også med beskedne ressourcer. Den er født med XP, men alternativer er fascinerende :-)
Jeg bruger ligeledes Chrome i min Ubuntu Netbook, men jeg føler mig moden til at afprøve noget nyt. Mint er også ude i en ny (rost) version, men den er formentlig en smule mere krævende.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 18:25
den eee jeg havde var med en 900 Mhz Celeron
http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=PGEqzGdfmtS5rjPk dog var min sort og født med en-eller-anden-mystisk-linux

netbooks med atom cpu bør kunne køre UNR
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 18:28
Tror ikke Mint er mere krævende. Mint er jo bare Ubuntu med et lidt andet (og pænere) udseende. Og så har Mint vist alt det installeret fra fødslen som man i Ubuntu skal installere med "Ubuntu Restricted Extras" via Ubuntus softwarecenter; Java, div. codecs m.m.
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2010 kl. 18:33
Okay. Så tror jeg at Mint bliver mit efterårseksperiment, nu hvor solen har det med at stikke af før vi har spist aftensmad.
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.104 sekunder.