Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Linux og andre styresystemer
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - HP Probook 4525s
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HP Probook 4525s

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HP Probook 4525s
    Sendt: 20 Maj 2012 kl. 13:56
Har en HP Probook 4525s med preinstalleret Windows 7. Jeg kunne godt tænke mig at få Ubuntu 12.04 på den men ved ikke om den er kompatibel med Ubuntu.

Er der nogen her, der har viden herom?
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 35141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 14:11

Det tror jeg ikke skulle være noget problem.

Du kan jo, i første omgang, starte op, fra live CDen, som prøve, altså uden installation.

Hvis du så syntes om Ubuntu kan du installere.

Har du ikke tidligere brugt Ubuntu, eller andre Linux OS, skal du vide, at stort set alt er anderledes.

Hvad dog ikke i sig selv er et minus, i nogle tilfælde , for nogle, måske et plus.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 14:23
Jo jo jeg har en Acer 15" med Ubuntu 12.04, så jeg kender det godt. Det var kun for at høre om det kunne køre med min HP. Wink Men ellers rigtig mange tak, El Barsko, for dit hurtige svar. Handshake
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 14:28
Ved det ikke, men er ret sikker på, at kan der køres med Windows 7, så kan du også køre med Linux, uanset hvilket.
Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 14:58
Den er i hvert fald kompatibel med  linux:http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&objectID=c02177145&prodTypeId=321957&prodSeriesId=4173615#A4 
Og åbenbart også med Ubuntu 12.04, dog måske, måske ikke, med små problemer som kan løses, se her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1966016

Redigeret af Halveskimoen - 20 Maj 2012 kl. 15:05
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 15:09

Jo, men de problemer er jo relateret til 12,04, ikke til PCen.

Mener også, at der var nogle problemer da 12,04 udkom.

En Google søgning, som denne viser jo, at der var/er? :

http://goo.gl/Ox1r0

Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 15:30
Ja mon ikke Ouch  http://nettipsforum.dk/ubuntu-1204-precise-pangolin-er-udgivet_topic19965_post124716.html?KW=#124716
Har helt opgivet Ubuntu 12.04 på min asus netbook og i stedet installeret Lupu (Lucid Puppy) kører fint  :  http://puppylinux.org/main/Download%20Latest%20Release.htm
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 15:48

Jeg har jo flere udgaver af Linux, men kan bedst lide Vista Ultimate 64.

Sidste jeg prøvede var en Zorin, som jeg installerede på en bekendt Bærbar.

Den kunne jeg bedre lide end Ubuntu, omend Zorin er bygget på Ubuntu.

Jeg vil have, som på Vista, at de processer jeg skal foretage sker fra proceslinjen,

som det ses i dette sammensatte billede:

Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 16:09
Årsagen til skiftet er, at når den kører, som nu, med windows, står der en masse opgaver og trækker i en sådan grad at blæseren opfører sig som om den er med i en film om orkaner. Ganske irriterende. Har prøvet at fjerne enkelte opstartselementer, men uden større virkning. 
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 16:12

"som om den er med i en film om orkaner"

En herlig formulering.Thumbs UpLOL

Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.266 sekunder.