![]() |
Hvorfor skrive www. |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
e-tech
Entusiastisk
Oprettet: 14 Okt 2007 Status: Offline Point: 6927 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Hvorfor skrive www.Sendt: 21 Okt 2007 kl. 22:00 |
|
Jeg er simpelthen nødt til at skrive denne tråd for jeg har lagt mærke til at både uerfarne og erfarne it-brugere skriver stadig www. i adressefeltet.
En gang for alle - DET behøver man ikke. Om du skriver www.nettips.dk eller bare nettips.dk vil resultatet være det samme.
Næste gang du skal til at skrive adressen i adressefeltet - drop www. Redigeret af e-tech - 21 Okt 2007 kl. 22:17 |
|
|
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
|
|
![]() |
|
Admin
Staff
Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Sydfyn Status: Offline Point: 4120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21 Okt 2007 kl. 22:05 |
|
Det er ikke helt rigtigt, for det kommer an på om webserveren er "gearet" til den finesse.
Prøv evt. med svend-es.dk.
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21 Okt 2007 kl. 22:07 |
|
nogle steder vælger at bruge subdomænet www et eksempel er panasonic.dk prøv med og uden www og oplev forskellen.
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21 Okt 2007 kl. 22:10 |
|
Ja, det er valgfrit, men det er jo en smagssag. Med Google Webmaster tools kan man f.eks. definere om man vil have www med eller ikke, når man listes i deres index.
|
|
![]() |
|
e-tech
Entusiastisk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21 Okt 2007 kl. 22:14 |
Det gør de, men det er meget sjældent og jeg har skrevet rigtigt mange adresse i adresselinjen og har næsten aldrig oplevet det.
Min anbefaling til alle er - lad være med at skrive det.
|
|
|
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
|
|
![]() |
|
e-tech
Entusiastisk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21 Okt 2007 kl. 22:15 |
Men når man søger på f.eks. comon, dk, pcworld, nettips, ing, crn, epn er det ren spild af tid at skrive www. Redigeret af e-tech - 21 Okt 2007 kl. 22:16 |
|
|
|
|
![]() |
|
Virtual-Aidz
Entusiastisk
Oprettet: 14 Okt 2007 Status: Offline Point: 1425 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21 Okt 2007 kl. 22:34 |
|
man behøver heller ikke skrive .dk .com osv
![]() den kan man tit også slippe for. prøv bare at skriv "nettips" (uden "") som adresse virker på de fleste sider af hvad jeg ved af. |
|
![]() |
|
e-tech
Entusiastisk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21 Okt 2007 kl. 23:15 |
Det er nu ikke så tit, at man kan slippe for det.
|
|
|
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22 Okt 2007 kl. 00:15 |
|
Skriver personligt aldrig www - kun hvis det ikke virker uden (f.eks www.fbu.dbu.dk).
Sider der ikke virker uden www irriterer mig dog, og forsøger at undgår at bruge disse, hvis det da ikke er meget nødvendigt... |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22 Okt 2007 kl. 08:37 |
|
Der er også nogle gange hvor man bare ikke må trykke www, eks er docs.google.com, labs.google.com
Hvis man går ind på www.docs.google.com så kan den ikke finde siden. |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
|
Tweet
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |