Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv. > Guides / tutorials
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Ransomware - dekryptering
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ransomware - dekryptering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ransomware - dekryptering
    Sendt: 29 Aug 2019 kl. 11:03
Vi er, så vidt vides, endnu gået uden om ransomware-angreb. Vi ved angriberne bliver mere og mere sofistikerede og vi derfor aldrig kan føle os 100% sikker.

The No More Ransom Project har listet alle dekrypteringsværktøjer, der indtil nu er til rådighed. Hvert værktøj indeholder en manual, der forklarer brugen af værktøjet.

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Aug 2019 kl. 11:40
Lidt underligt at skrive om noget som ingen forhåbentlig får brug for, ikke? LOL

Hej! Jeg hedder H.C. Andersen, og jeg har skevet et eventyr, der handler om, hvad du kan gøre, hvis dit hus brænder ned til grunden, du er overfaldet af banditter, ligger på intensiv, på den lukkede eller andet, som du forhåbentlig aldrig får brug for at læse, da eventyret, der hedder "Hvis, Såfremt, Ifald" tager et ondt år at pløje sig igennem og fylder en herregård.

Skulle du alligevel købe eventyret, så stil det på reolen og glem det indtil videre.

Nå. Spøg til side.. Guiden hører sæføli hjemme under vores Guides / tutorials Clap
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Aug 2019 kl. 13:52
Jo, det virker lidt "bagvendt" at skrive om hændelser, der kan ske i fremtiden.

HVIS det sker ... men gælder det ikke for alle guides? Jeg mener dog det er bedre at forebygge end at helbrede, og SKULLE uheldet være ude, så har Nettips en guide til at få sine krypterede filer tilbage til "normalen" Smile

Jeg kunne have valgt at lægge det under "Sikkerhed", men der ville da ikke gå langt tid før den var svær at finde. Når vi ikke skal bruge "værktøjet" er det ofte nemt at finde. Når det så går galt, kan vi ikke finde "værktøjet" ..

Jeg håber naturligvis aldrig der må blive brug for den ...

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Aug 2019 kl. 08:58
Thumbs UpBig smile

Man kan tvivle på, hvor meget subforummet Guides / tutorials i det hele taget bliver læst og benyttet af medlemmer og ikke-medlemmer. Men vi ved det ikke. Der er nok flere, der tilføjer guides, end der læser dem, og det er egentlig kun godt om der ikke er behov for disse guides. Vores medlemmer er jo generelt meget bevidste mht. sikkerhed. Men vi har det, beholder det og kan henvise til det - i Nettips' gode ånd.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.091 sekunder.