![]() |
fejlsikret tilstand med F8 |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: fejlsikret tilstand med F8Sendt: 28 Nov 2020 kl. 20:11 |
|
NB denne vejledning kan ikke downloades som pdf da jeg ikke ved hvordan men med ctrl + P kan den udskrives via fx chrome / edge browser Safe mode / Fejlsikret tilstand uden
brug af MSconfig
Hvorfor ??
safe mode /
fejlsikret tilstand programmeret via MSconfig kan låse PC uden at den kan
genstartes
Hvis :
Safemode skal
bruge et adminstratorpassword du ikke har eller kan finde
Hvad så ?
PC skal
hackes til gestart – her skal andre eksperter ind over !
Alternativ ?
Via boot/blå
skærm eller boot manager
Her viser
jeg brug af windows boot manager
Fejlsikret tilstand/safe mode ved tryk på F8 under
start op boot sekvens. inden du går
igang skal du vide at der en konsekvens 1 du får den
gamle bootskærm tilbage :
2 for at nå den lyseblå skærm skal du nu trykke F8
3 her klikker du på reparer computeren, så kommer den lyseblå skærm 4 microsoft
siger siger at denne her bootsekvens(altså den gamle) er langsommere end den
nye ! 5 hvordan
umiddelbart den nye/lyseblå bootskærm genindføres ved jeg ikke og pt vil jeg
ikke lede efter den
dette var ordene for konsekvensen det er selvfølgelig ikke nævnt på nettet at der lige
var en konsekvens så det betaler sig altid at være forsigtig og/eller
kende en "ekspert" man har tillid til Måden er oprindelig forklaret her : https://home.bt.com/tech-gadgets/computing/windows-10/how-to-restart-windows-10-and-whatever-happened-to-safe-mode-11364000631724
men hele proceduren vises her :
klik på
luppen nederst til venstre på skærmen skriv cmd kommando
prompt er markeret, højreklik på den og tryk på ”kør som administrator” i pop
op vinduet
kommandoprompt ! højreklik på den og tryk "kør som administrator"
dette skal der stå
C:\WINDOWS\system32>bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy Skriv eller
Makér/kopier teksten mellem anførselstegnene ”bcdedit /set {default}
bootmenupolicy legacy” I
kommandoprompten sætter du pilen lig efter C:\WINDOWS\system32> og så højre
klikker du Nu er
teksten indsat Så trykker
du enter Det er alt ,
genstart pc og tryk F8 i bootmenu
PS ved
windows opdateringer kan man oplever at opdateringen fjerner windows boot manager dvs du får
den blå bootskærm tilbage men
bootmanager kan stadig genindsættes hvis du gentager proceduren ihvertfald
indtil version 20H2 / 2009
anden mulighed
er via normal windows blå boot screen som kommer senere disse var ordene jeg kan dog konstatere at interesssen for F8 er NUL da jeg lige opdagede en væsentlig fejl i proceduren ![]() fejlen er selvfølgelig rettet ![]() Redigeret af phønix - 29 Nov 2020 kl. 10:17 |
|
![]() |
|
El Barsko
Entusiastisk
Oprettet: 02 Dec 2007 Sted: Slangerup Status: Offline Point: 35141 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28 Nov 2020 kl. 20:35 |
|
Ja fint nok phønix, men jeg har aldrig brugt fejlsikret tilstand. Opstår der noget, hos mig, som virker unormalt, laver jeg en Systemgendannelse. I få tilfælde hvor DET ikke kan gennemføres, måske i form af vira, så har jeg jo Macrium Reflect. Du bruger jo også Macrium, ved du så, at du, inden gendannelse, kan gennemse hvad du vil gendanne. Det kunne jo være det bare var noget du har mistet, i nuværende System, i så fald kan det hentes, på følgende måde, udengen dannelse: Gå ind hvor du har dine backup,/klik på et given backup/klik på Explore Image: ![]() Vel fremme skal du sætte 2 markeringer, og hent så hvad du måtte have behov for. ![]() |
|
|
Venlig hilsen El Barsko
Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten... men han har det sjovere. |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29 Nov 2020 kl. 10:00 |
|
hele posten om fejlsikret tilstand via F8 er forenklet, rettet og nyredigeret
![]() så nu virker vejledningen faktisk ![]() fejlsikret tilstand har absolut INTET at gøre med system gendannelse det er en stor misforståelse at sammenligne disse 2 ting ! henter man apps fra giveaway of the day kan fejlsikret tilstand fx være nødvendigt ![]() dvs at visse prorammer kun kan indstalleres i fejlsikret tilstand !! så fejlsikret tilstand i mcrosoft windows er en meget vigtig funktion Redigeret af phønix - 29 Nov 2020 kl. 10:22 |
|
![]() |
|
krummedige
Entusiastisk
Oprettet: 14 Okt 2007 Status: Offline Point: 6273 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30 Nov 2020 kl. 17:59 |
|
Det kan også være vigtigt at scanne for virus i safe mode. Jeg har i mange år brugt dette lille fine portable program http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Winaero-Tweaker.shtml Der fra kan man lave nogle genveje til skrivebordet som ser sådan ud. ![]() |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30 Nov 2020 kl. 19:47 |
|
et ganske omfattende program
0.18 er v20H2 kompatibelt download md5 er forskelig i flere udgaver af 0.18 ikke særlig betryggende men scanning ? hvordan gør du ?
Redigeret af phønix - 30 Nov 2020 kl. 20:10 |
|
![]() |
|
krummedige
Entusiastisk
Oprettet: 14 Okt 2007 Status: Offline Point: 6273 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30 Nov 2020 kl. 20:27 |
|
Når du starter op i fejlsikret tilstand/safe mode som er det samme, skulle dit
kaspersky total security da gerne starte med op. Jeg bruger også kaspersky total security ![]() Jeg scanner altid hos VirusTotal, inden jeg ligger noget op. 1 falsk positiv 60 rene.
Redigeret af krummedige - 30 Nov 2020 kl. 20:29 |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30 Nov 2020 kl. 22:14 |
|
jeg vil så foreslå at man downloader fra hjemmesiden
det er den nyeste / 26.oktober softpedias er fra 25.oktober mht kaspersky, det er jeg faktisk ikke sikker på, men det bliver da tjekket
![]() |
|
![]() |
|
El Barsko
Entusiastisk
Oprettet: 02 Dec 2007 Sted: Slangerup Status: Offline Point: 35141 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30 Nov 2020 kl. 22:57 |
|
UHA.:
![]() |
|
|
Venlig hilsen El Barsko
Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten... men han har det sjovere. |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30 Nov 2020 kl. 23:04 |
|
barsko
det må være din defender der spiller et puds ingen problemer her og jeg har endda : ![]() som er endda meget agressiv og hidsig / mange websider blokeres med certifikat problemer hvis jeg så skal igennem må jeg midlertidig slå vektor detektion fra men den er god til at stoppe lidt for frisk adfærd på nettet så ingen problemer her ![]() heller ikke problemer med chrome mææn det ligner jo edge så måske microsoft har puttet noget i gryden ![]() hos mig er edge deaktiveret fra at køre pga ændringer i registreringsdatabasen så ja, jeg ved ikke hvad jeg går glip af
Redigeret af phønix - 30 Nov 2020 kl. 23:24 |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30 Nov 2020 kl. 23:25 |
|
Får også "403 forbidden" Men virker fra deres hovedside ... Har dog ikke hentet den. Tjekkede blot op på linket ... Måske der er noget galt med dit link, phønix?
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
|
Tweet
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |