![]() |
WordPerfect (dos) til win 11 |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
queen
Staff
Oprettet: 10 Jan 2011 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 2126 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: WordPerfect (dos) til win 11Sendt: 15 Feb 2022 kl. 17:14 |
|
Corel WordPerfect 9 office 2000 - skal over på min "nye" Dell bærbar m/ win 11 Nu har jeg brugt mindst 2 dage på google søgninger - hvor jeg er blevet mere forvirret end klog Så nu håber jeg i kan hjælpe ! Jeg er kommet frem til at i win 11 også skulle køre kompatibel Mode. Så det er jo bare at prøve - men så opdager jeg til min store skræk, min "nye" bærbar ikke har noget DVD drev. Jeg har orginal programmet liggende på en disk, på min xp stationær og min win 7 bærbar Både min gl.xp stationær og min gl. win 7 har Dvd drev. 1.a. Kan jeg lægge WP over på usb fra Dvd ? i så fald hvordan gør jeg det så ?? b. køre programmet fra usb drev i den "nye" ? c. Bare installere fra usb til "nye" Se om det kan køre i Kompatibel Mode ? (tvivler) 2. Kan jeg gøre noget med AOMEI bakupper ?? 3.a. Jeg har en extern harddisk (lille) kan den bruges ? b. Hvis alt andet glipper kan jeg install. linux og køre WP fra den ?? 4. Er det noget jeg kan bruge ?? https://winworldpc.com/product/wordperfect/9x-2000 "WPdos" er ude - kan slet, slet ikke finde ud af det - eneste opløftende er at der står 2000 er en af de versioner, der skulle kunne lykkes. Jeg har også LibreOffice og Google Drew, men det er absolut slet ikke mig ![]() Nej kunne jeg få mit elskede WordPerfect med til den "nye" - så vil glæden ingen ende tage. ![]() Redigeret af queen - 15 Feb 2022 kl. 17:58 |
|
![]() |
|
El Barsko
Entusiastisk
Oprettet: 02 Dec 2007 Sted: Slangerup Status: Offline Point: 35141 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Feb 2022 kl. 17:21 |
|
Venlig hilsen El Barsko
Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten... men han har det sjovere. |
|
![]() |
|
queen
Staff
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Feb 2022 kl. 17:33 |
|
Nåh, ja Barsko - undskyld - glemte at skrive, det har jeg overvejet, kender ingen der har et externt og synes ikke jeg vil smide penge ud til noget, som jeg aldrig kommer til at bruge og der er jo ingen der siger det virker. Kan se at man kan ovf. fra wp8 til win 11 men det er også det eneste jeg har set.
|
|
![]() |
|
El Barsko
Entusiastisk
Oprettet: 02 Dec 2007 Sted: Slangerup Status: Offline Point: 35141 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Feb 2022 kl. 17:44 |
|
Kan du bruge dette, til noget:
|
|
|
Venlig hilsen El Barsko
Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten... men han har det sjovere. |
|
![]() |
|
queen
Staff
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Feb 2022 kl. 17:57 |
|
Tak Barsko ikke andet end der var andre der også var vilde med WP
![]() |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Feb 2022 kl. 18:15 |
|
NB http adresse
beskrivelse af installation WP-64-metode i dosbox jeg har aldrig selv kørt dos men som jeg læser det er dosbox den eneste mulighed dosbox er en dos simulator pt ved jeg ikke lige mere "How To Install DOSBox In Windows (11, 10, 8, 7)" nr 1 i processen må være dosbox ![]() "WordPerfect 5.1 (DOS)" jeg har brugt denne søgning : wp51 dos windows 11 Redigeret af phønix - 15 Feb 2022 kl. 18:27 |
|
![]() |
|
queen
Staff
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16 Feb 2022 kl. 08:12 |
|
Tak phønix - rigtig pænt af dig, men jeg skrev nemlig ""WPdos" er ude" da det overstiger mine evner og alt for mange usikkerheds momenter Det er "Corel WordPerfect 9 office 2000" jeg har. |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16 Feb 2022 kl. 09:07 |
|
sådan er det når bedre husker det sidste end det første
det sker desværre nogen gange men bestemt med de bedste intentioner ![]() du bør næsten til enhver tid kunne installere via cmd/powershell hvis den eksekverbare fil ikke kan køre direkte
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16 Feb 2022 kl. 09:13 |
|
faktisk findes der en dvd emulator
"WinCDEmu: Free CD/DVD emulator for Windows that supports ISO, CUE, BIN, and more." der er en del billed dokumentation så .... hvis dette program kan installeres i win11 bør du helt sikkert kunne køre wordperfect installationen ! sågar isofiler kan WinCDEmu køre er engelsk en hindring er googledansk tit helt fint
![]() Redigeret af phønix - 16 Feb 2022 kl. 09:16 |
|
![]() |
|
queen
Staff
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16 Feb 2022 kl. 10:32 |
|
Phønix kl. 09:07 - du bør næsten til enhver tid kunne installere via cmd/powershell hvis den eksekverbare fil ikke kan køre direkte - Ser du, nu er jeg allerede på glat is men det må vi se på Synes dit næste indlæg ser spændene ud, kikker på det. TAK
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
|
Tweet
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |