Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - hvad nu Windows 10-support er ophørt
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvad nu Windows 10-support er ophørt

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
m.b.petersen Se dropdown menu
Engageret
Engageret

Oprettet: 09 Dec 2008
Status: Offline
Point: 341
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér m.b.petersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hvad nu Windows 10-support er ophørt
    Sendt: 15 Okt 2025 kl. 14:27
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 19 Okt 2007
Point: 4864
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Okt 2025 kl. 15:45

Til top
Wiseguy Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 19 Dec 2007
Sted: Denmark
Point: 5125
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wiseguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Okt 2025 kl. 19:27
Jeg har valgt 1 års forlængelse, og det er blevet godkendt af Microsoft på 2 af mine Stationære computere, men IKKE på min bærbare Lenovo 520 som jeg sidder og skriver på nu.
Måske har det noget med opdateringer at gøre, fordi den mangler flere sikkerhedsopdateringer m.fl.
Jeg kom foresten til at tænke på, hvad sker der hvis man formaterer og installerer Windows 10 igen ?
Vil Microsoft gå med på den, eller vil de nægte mig at installere pga. af polimikken omkring sikkerhedsopdateringer ?
Mvh. Wiseguy.

The best things in life are FREE.
Til top
nemligodt Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang

Oprettet: 17 Okt 2025
Point: 60
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Okt 2025 kl. 21:07
jeg vil anbefale at du opdaterer labtoppen 100%
en af de sidste opdateringer(hedder vist KB5066791) er nøglen til at få tilbudt ekstra sikkerhedsopdateringer
et par genstarter skader heller ikke
så er det bare at vente lidt - en dag måske
så bør du få tilbuddet ligesom de 2 stationære i windows update
jeg aktiverede min labtop i går 

om man kan undgå at åbne microsoft konto ved jeg ikke
jeg selv havde kontoen åben
held med detSmile

Redigeret af nemligodt - 17 Okt 2025 kl. 21:28
Til top
Godt i gang
Godt i gang

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Okt 2025 kl. 21:15
PS hvis det ikke kommer til at virke vil du altid kunne aktivere windows ESU og herefter få det ekstra år
windows ESU kan aktiveres i hele perioden op til okt2026, så denne vej er altid mulig
der ligger en masse om det på nettetBig smile

Redigeret af nemligodt - 17 Okt 2025 kl. 21:15
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2025 kl. 01:00
Du kan evt. skifte til LTSC. Iot Så er der support til 2031 Wink

https://learn.microsoft.com/en-us/windows/iot/iot-enterprise/overview

Jeg har brugt det i ca. 1/2 år, og der er ingen problemer. Du skal dog købe en licens:

https://www.pricerunner.dk/pl/294-3209110961/Operativsystem/Microsoft-Windows-10-Enterprise-LTSC-2021-Regular-IoT-Sammenlign-Priser

https://rentry.org/windowsltsc

Redigeret af Guffi - 18 Okt 2025 kl. 01:10
Til top
Godt i gang
Godt i gang

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Okt 2025 kl. 11:09
windows 10?
Mig bekendt genoplives alm support ikke. Derimod kan man på forskellige måder få sikkerhedsopdateringer fremadrettet - også til en "ikke korrigeret" windows 10. Men sikkerhedsopdateringer på en "ikke korrigeret" windows 10 vil efter 2026 koste penge. Alt i alt betyder det at der ikke laves opdateringer til drivere osv. Man skal også forvente at flere og flere programmer ikke opdateres til windows 10. 
sikkerhedsopdateringer med win-LTSC vil kræve at windows rulles tilbage til version 21. Dvs ny installation eller en "tweak" af windows version 22. Herfra er livet for kort til sådanne tweaks.

win 11-tweak?
Win 11 på ikke supported hardware er og bliver en risikabel affære og på eget ansvar osv.

linux?
Med "Herfra er livet for kort......" er linux heller ikke en option.

apple?
"Herfra er livet for kort......" er apple heller ikke en option.

alternativet?
Eneste windows option er derfor ny PC eller hvad??
Bedste windows option : sluk PCLOL

dog er det måske en idè med en god windows kontor pc uden netforbindelse og et USB stickWink

Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2025 kl. 00:15

Windows 10 LTSC er en hel officiel version fra MicroSoft, så hvis du køber en licens, er support sikret til 2031

:clap:

Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Nov 2025 kl. 00:50

Installer 10 IoT:

Den engelske ISO kan hentes her:

Du kan senere ændre sproget til DK...

Redigeret af Guffi - 09 Nov 2025 kl. 01:00
Til top
Godt i gang
Godt i gang

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Nov 2025 kl. 08:14
herfra ser det slet ikke ud til at være lige til.
nogle videoer foreslået af AI med "langsom" snakkere :

Windows 10 Enterprise LTSC vs. Windows 10 IoT Enterprise

Everything You Need To Know About Windows 10 LTSC v. BRITEC

Why Everyone Loves This Windows Version!

Windows 10 LTSC - How is it in 2025?

Bemærk Windows 10 (/IoT) Enterprise er altid en volume licens !
Held og lykke til jer som går denne vejTongue

Redigeret af nemligodt - 09 Nov 2025 kl. 08:17
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.734 sekunder.