Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > It-nyheder
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - "nemid" igen igen
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"nemid" igen igen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5477
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "nemid" igen igen
    Sendt: 23 Okt 2010 kl. 06:30
NemLogin var ude af drift i formiddag (Fredag 22/10)

citat fra dr.dk/Nyheder
"Mange danskere har i dag måtte opgive at logge ind på en række offentlige hjemmesider med deres NemId eller digitale signatur."

læs mere på dr.dk/Nyheder: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/10/22/125442.htm
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 06:37
den bedste kommentar fra dr.dk/Nyheder , din mening

nr. 112
"Tja - jeg har fravalgt NemID da jeg blindhed ikke kan bruge de famøse kodekort men skal betale for opkald til min mobiltelefon for at få en kode hver gang jeg skal bruge systemet!

Måske er det mig - men tak for lorten der ene og alene henføres til ens handicap! Jeg vil fandme ikke betale for at "se" hvad jeg har på kontoen!"

citat fra dr.dk/Nyheder: http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2010/10/22133756.htm
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Point: 27440
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 12:42
Jeg har stadig ikke tilmeldt mig systemet.. Den dag jeg tvinges til det, så bruger jeg ikke netbanken mere.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Point: 35141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 13:09

NemID var også, kortvarigt, nede torsdag aften:

Citat: ” I går, torsdag, gik tjenesten ned i mere end to timer.”

http://www.comon.dk/nyheder/NemID-nede-i-mere-end-to-timer-1.375297.html

NemID er ikke kun til Netbank. Wink

Det er meningen, at det skal kunne bruges, som adgangs-kode til det Offentlige,

og meget andet også.

Så vi slipper nok ikke for det.Confused

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 13:56
det bliver dog til næste sommerferietid, at nemid også skal bestå en test
man bliver jo nød til og have kodekortet med på ferie + diverse kodeord
men det er jo ikke nemid`s fejl, hvis kodekort og kodeord bliver stjålet

God Ferie
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Wiseguy Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 19 Dec 2007
Sted: Denmark
Point: 5125
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wiseguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Bindegal Bindegal skrev:

Jeg har stadig ikke tilmeldt mig systemet.. Den dag jeg tvinges til det, så bruger jeg ikke netbanken mere.
Ja, men det gør du altså Bindegal ! I løbet af December måned vil bankerne udsende NemID til alle deres kunder, som ikke har det i forvejen. Det berører jo ikke ens kort, kun ens Netbank. Der er dog stadig mulighed for at få tilsendt "Papir" for ens konti ind til 2014. Hvis man "kvitter" Netbank, og skal i banken eller posthus for at betale regninger pr. girokort, ja så koster det fra 15 kr og op til 25 kr. 
Mvh. Wiseguy.

The best things in life are FREE.
Til top
Wiseguy Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wiseguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 14:45
Jeg synes egentlig det er meget nemt med NemID, men jeg må indrømme at jeg var altså også meget skeptisk over for det da det kom frem.
Efter at jeg nu har gjort brug af det 13 gange, ja så synes jeg egentlig det er NEMt. Første gang man skal logge ind kan virke lidt besværligt, men man kan lave de "Faste" koder om, til nogle som man kan huske i sit hoved. Det at man kan det, gør det hele meget næmmere for en at bruge NemID. Det der virker iriterende, er det s.... nøglekort man skal slæbe rundt på, men det bliver lavet om løbende i løbet af nogle år. Det har jeg fra min Svigerinde som sidder lidt højt på strå i en stor bank. Mig bekendt bliver det noget i retning af den lille "Omregner" som man bruger til "Safe E-Key" i dag (Har selv en).WinkSmile
Mvh. Wiseguy.

Til top
Wiseguy Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wiseguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Netsurferen2 Netsurferen2 skrev:

den bedste kommentar fra dr.dk/Nyheder , din mening

nr. 112
"Tja - jeg har fravalgt NemID da jeg blindhed ikke kan bruge de famøse kodekort men skal betale for opkald til min mobiltelefon for at få en kode hver gang jeg skal bruge systemet!

Måske er det mig - men tak for lorten der ene og alene henføres til ens handicap! Jeg vil fandme ikke betale for at "se" hvad jeg har på kontoen!"

citat fra dr.dk/Nyheder: http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2010/10/22133756.htm
Nej, det forstår jeg så udmærket godt 'Netsurferen2', der må man nok sige at der er noget de hurtigst muligt må hjælpe folk med som er blinde eller svagtseende.
Jeg synes du skulle skrive et pænt brev til dem, hvor du beskriver dit problem, så må de finde en løsning på det problem.Smile 
Mvh. Wiseguy.

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Point: 35141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 14:51
Safe E-Key kan du ikke buge mere, efter du har fået NemID, det er den besked jeg har fået.Wink
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Wiseguy Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wiseguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 Okt 2010 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af El Barsko El Barsko skrev:

Safe E-Key kan du ikke buge mere, efter du har fået NemID, det er den besked jeg har fået.Wink
Nej det ved jeg godt El Barsko, men det bliver sådan en lille "Tingest" som man får istedet for Nøglekortet.Wink
Mvh. Wiseguy.

Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.176 sekunder.