![]() |
Flere RAM |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Flere RAMSendt: 24 Okt 2007 kl. 21:40 |
|
Er kommet til at købe DDR2 ram til PC'en, men det skulle have været alm. DDR. Havde sat dem i, men det eneste der skete var, at blæseren kørte med 70.000 omd/min. Kan så konstatere at de åbenbart ikke er kombatible, og at pc'en heldigvis ikke tog varig skade. (lidt røg og sår'n) Nogen der kan fortælle lidt om forskellen og evt. lidt om det betyder noget at man kombinerer f.eks 400mhz og 667mhz, samt 512mb og 1gb slot?
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 21:58 |
RAM er noget af det mest følsomme i din pc overhovedet! Du må endelig ikke blande DDR og DDR2. Du kan faktisk risikere at brænde dit bundkort af.
Frekvensen skal være den samme - altså kan du ikke blande 400mhz og 667mhz uden du får problemer, hvis det overhovedet virker. Det er også et godt råd ikke at blande forskellige mærker af ram - f.eks Samsung og Kingston. Det kan godt være det virker men det kan nemt gå galt.
Hvad angår at sætte en 512MB klods sammen med en 1GB burde ikke være et problem. En gylden regel er at den klods med mest kapacitet skal sidde i slot 1 og så den med mindre kapacitet i slot 2.
|
|
![]() |
|
e-tech
Entusiastisk
Oprettet: 14 Okt 2007 Status: Offline Point: 6927 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 21:59 |
|
Jeg synes at du stiller et meget relevant spørgsmål og jeg håber at disse links kan hjælpe dig på vej http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=5205
http://hwt.dk/literatureprint.aspx?LiteratureID=7131
|
|
|
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
|
|
![]() |
|
e-tech
Entusiastisk
Oprettet: 14 Okt 2007 Status: Offline Point: 6927 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 22:02 |
Jeg vil ikke sige at det er forkert, men jeg har set 100-vis pc'ere hvor det ikke var tilfældet (RAM'ene er dog af samme mærke) og der har aldrig været problemmer.
|
|
|
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 22:05 |
|
Tak for gode svar og hurtig respons. En nu, forhenværende ven påstod ellers, at det ikke havde betydning at blande 400 og 667mhz, samt at 512 og 1bg bare kunne kombineres som jeg ville. EDIT: Han er slettet af min julegaveliste. I er tæt på at komme med....men der er jo stadig 2 mdr. til jul...
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 22:19 |
|
øhh 2 forskellige ram, det har jeg
![]() |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 22:23 |
|
Der står også noget om RAM her: http://www.karbosguide.dk/pctutor/hardware/modul2e3.htm
Redigeret af El Barsko - 24 Okt 2007 kl. 22:25 |
|
![]() |
|
perege
Entusiastisk
Oprettet: 17 Okt 2007 Sted: DK Status: Offline Point: 840 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 22:38 |
|
Det betyder ingenting at blande 267mhz og 400mhz sammen.
De kører så bare 267mhz begge 2. Har jeg ladet mig fortælle flere steder fra. Så det regner jeg med passer. ![]() |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 22:55 |
|
Perege
det passer, for tjekker man mine øverste 1024 ram er de på 533MHz
men de nederste er på 266MHz
skal også ha dem udskiftet
|
|
![]() |
|
John Westcoast
Staff
Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Vestjylland Status: Offline Point: 7631 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24 Okt 2007 kl. 23:46 |
|
Det er ikke godt at blande DDR2 og DDR ram sammen, mhz er ikke så vigtig da den kører med det mindste.
Her er et program der siger hvad du skal have fat i. ![]() http://www.nettips.dk/default.asp?KatId=97&SubId=&id=3257&text=Hvilke+RAM+er+i+din+pc%3F |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
|
Tweet
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |