Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv. > Guides / tutorials
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - alkaline batteri test
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alkaline batteri test

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: alkaline batteri test
    Sendt: 28 Nov 2015 kl. 13:37
alkaline batteri test
uden brug af multimeter

hjælpemidler :
tyngdekraften og hårdt underlag

den er god nok Wink

tab batteriet på hårdt underlag :
godt : batteriet hopper ikke op
defekt batteri : batteriet hopper helt tydeligt op

testen kan med held bruges når man skifter batterier idet det ikke altid er alle elementer som er "flade".

derfor passer det :

batteriet er en en beholder med indmad

"fladt" batteri : indmadden er tør og stort set væk og beholder er derfor hul. Derfor hoppet på flad underlag
godt batteri : indmadden er bevægeligt gelé. batteriet virker som et hammerhoved fuldt med stålkugler(næsten rekylfri) og derfor hopper batteriet stort set ikke op

Redigeret af jenss - 28 Nov 2015 kl. 13:41
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2015 kl. 14:16
Nej da, hvor smart! Tak for det, jenss.

Da jeg er øm over mit fine gulv og ikke vil have mærker i det, agter jeg at benytte gangstien udenfor heroppe fra tredie sal. Dette skrevet til advarsel for de gående, da mit syn ikke er, hvad det har været.

Terroristen på tredie sal.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2015 kl. 14:36
Jep, det er sør'me smart - og det er også dejligt med liv i Forum. Go' weekend Thumbs Up

Gode tips og trick til opladning af rechargeable Duracel (for eks.) Question

Redigeret af AFFI - 28 Nov 2015 kl. 14:37
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2015 kl. 16:54
ja, man kan godt lade alkaline

men laderen skal være specielt beregnet til formålet - jeg har selv en
spænding ikke under 1,4-1,5v
og det virker, slut spænding ender på 1,6v

husk at et helt nyt batteri er på 1,6 V !
så hvis batteriet måler 1,5v så skal det lades eller kasseres

ladede batterierne kan begynde at lække - det er set rigtig mange gange !
men af og til lader jeg et par stykker

men det er mange år siden jeg købte min lader og det er også mange år siden jeg sidst så en
det var vel i 1995, den skulle bruges til en stor casio lommeregner

tjekkede lidt på nettet og ja det findes da men prisen er 200-400kr
så umiddelbart synes jeg at det er for dyrt

Redigeret af jenss - 28 Nov 2015 kl. 17:00
Til top
Dorksen Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 14 Okt 2007
Point: 1762
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2015 kl. 17:05
Opladerne findes tit i genbrugserne til små penfe.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2015 kl. 17:23
Mon ikke også det kræver en lille advarsel, hvis man feks tror at man i en trådløs telefon kan sætte alkaline batterier i stedet for opladelige accu`s i og derefter sætte telefonen i basen for at lade op udsætter man sig selv for brandfare og i bedste fald sammensmeltning af telefonen.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2015 kl. 17:55
rigtigt

alle alkaline producenter fraråder da også at man lader på deres batterier
lige på nær altså : rayovac har lavet rechargeable ALKALINE batterier

!!!! og nej det er ikke alm genopladelige batterier på 1,2-1,4v

det er særlige batterier beregnet til apparater som kræver en lidt højere spænding - 1,6V
min "lader" ser sådan ud

sakset herfra :

Redigeret af jenss - 28 Nov 2015 kl. 18:05
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Nov 2015 kl. 22:05
Jeg har 4 Duracell RECHARGEBLE batterier - og en gammel oplader og ingen måler, så jeg har nada idé om, hvornår de er opladede. Iøvrigt er genopladelige batterier ikke specielt effektive - ifølge mine erfaringer. Der er kolossal forskel på, om jeg sætter nye 3xA Duracell alkaline i - vs 3xA RECHARGEABLE ditto. De genopladelige bliver ikke sat til noget meget vigtigt, må jeg erkende, og Duracell's beskrivelse af eget produkt kan jeg ikke nikke genkendende til. De virker "flade" fra start til de er helt døde Confused

Jeg tror, jeg skal se mig om efter noget i retning af din oplader, jenss. Godt tip Thumbs Up

http://www.duracell.com/en-us/products/rechargeable-batteries/duracell-rechargeable

Redigeret af AFFI - 29 Nov 2015 kl. 22:07
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Nov 2015 kl. 15:42
husk at tabe batterierne

hopper de op er de ubrugelige !
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Point: 35141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Nov 2015 kl. 17:38

Jeg har i flere år brugt en sådan:

http://www.amazon.de/Ansmann-Ladeger%C3%A4t-inkl-Mignon-silber/dp/B000X12TNC

Men altså en ældre model 1277, ligner den viste, dog ikke stik til bilen.

Hvor jeg købte, og hvad jeg betalte, husker jeg ikke.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.543 sekunder.