Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv. > Guides / tutorials
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Slå UEFI fra
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slå UEFI fra

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27440
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slå UEFI fra
    Sendt: 16 Maj 2014 kl. 17:53
For at bruge bootdiske CD/DVD (eksempelvis til gendannelse) på Windows 8, er her en glimrende guide, til hvordan UEFI slås fra i BIOS.

Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 Maj 2014 kl. 18:00
Takker Thumbs Up
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Maj 2014 kl. 16:47
Bios er ikke éns, men han forklarer, hvad der skal slås fra, og disse ændringer han laver, kan laves i alle UEFI Bios.

Jeg har selv lavet den indstilling, og kan nu bruge bootdisks, som jeg lavede med Acronis True Image.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Maj 2014 kl. 16:51
Jeg er kun lidt misundelig på folk, der har skills til at lege med bios og den slags, som med et slag kan forårsage mere skade end godt er Wink
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Maj 2014 kl. 16:54
Hvis ikke denne slås fra, kan du ikke bruge bootmedier..

Men man skal naturligvis ikke gå ind og ændre på alt muligt..
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Jun 2014 kl. 12:45
Skal vi ikke arrangere en geek weekend, hvor vi går mine tre pc'er igennem, så de er toptrimmede - og alt i bios står præcis, som det skal Big smileLOL
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Jun 2014 kl. 12:53
Man har jo kun brug for at rode i bios, hvis det kun er absolut nødvendigt..

- Til gengæld ville det være dejligt med en liste over de fleste "Brandede" windows 8ere, med de F-keys, man skal bruge på den pågældne computere.

Jeg har Acer og skal bruge Del eller F12 til at gå til Bios eller til Bootmenu, men det hjælper mig ikke, når jeg så skal forklare hvilken F-key en person skal bruge, hvis han/hun sidder med en Dell eller HP PC..

Redigeret af Bindegal - 06 Jun 2014 kl. 15:47
Til top
cope Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 15 Okt 2007
Point: 1922
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér cope Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Jun 2014 kl. 13:36
Her er en liste på en del computer mærker

http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/a/biosaccess_pc.htm
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Jun 2014 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af AFFI AFFI skrev:

Jeg er kun lidt misundelig på folk, der har skills til at lege med bios og den slags, som med et slag kan forårsage mere skade end godt er Wink

AFFI Hvis man har fået rodet for meget i bios kan man altid, når man er logget ind, først trykke: F9>OK>F10>OK så er man tilbage til fabriksindstillingerne igen.Wink
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Jun 2014 kl. 15:30
Tak skal du have, ½eski. Så er jeg mere rolig. Go' Pinse i det Nordatlantiske Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.921 sekunder.