Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Chokoladekage på 5 min.
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chokoladekage på 5 min.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chokoladekage på 5 min.
    Sendt: 22 Aug 2009 kl. 06:17
Her er noget for den utålmodige egoist med en sød tand:

Har du en mikroovn, er du kun fem minutter fra en lun chokoladekage! Du skal bruge:

4 spiseskeer mel
4 spiseskeer sukker
2 spiseskeer kakao
3 spiseskeer revet chokolade (hvis man har)
-----
1 æg
3 spiseskeer mælk
3 spiseskeer olie
1 par dråber vannille (Kromans Ægte Vanilleekstrakt eller lidt fra en
vanillestang)
-----
Tag et stort kaffekrus, og bland alt det "tørre" grundigt i kruset. Hæld så
alt det "våde i, og bland det hele grundigt.

Ind i mikroovnen med kruset, og giv den 3 min. v/1000W, eller et par minutter
mere, ved lavere effekt. Den hæver måske over kanten, men ingen grund til
panik!

Lad det køle lidt af, og vip så kagen ud på en tallerken, lidt
flødeskum fra dåse, og der må bøvses. Kan også spises med en ske, direkte fra
kruset, hvis man ikke gider vaske en tallerken op.

Mvh. Guffi....
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 08:43
Hvis man nu havde brugt amerikansk "cake flour" eller engelsk "self raising flour" ville den kage med stor sandsynlighed hæve. Men som det er nu, er der ingen bagepulver i. Kan det mon være smuttet i oversættelsen?
 
Så meget ved jeg i det mindste om brød og kager. Hvis de skal hæve, skal der være et hævemiddel. Og sufflører her bagved giver mig ret...


Redigeret af ePost - 22 Aug 2009 kl. 08:45
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 09:45
Verdens klasse, vi har ALT for lidt ma opskrifter herinde, så keep em comming, jeg skal ud og have micro ovn idag, kan jeg seThumbs%20Up
Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 10:04
Jeg skal gerne pege på mine mandschauvinistiske opskrifter Mandens Grønsagssuppe og Moussakaen, som jeg skrev for en række år siden.
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 10:44
Det er jo cake flour, der står angivet i opskriften. Det er et specialprodukt i USA. Det indeholder bagepulver. Potten går jeg ikke ind for.
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Guffi Guffi skrev:

Lad det køle lidt af, og vip så kagen ud på en tallerken, lidt
flødeskum fra dåse, og der må bøvses. Kan også spises med en ske, direkte fra
kruset, hvis man ikke gider vaske en tallerken op.
LOLLOLLOL
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af mjjzf mjjzf skrev:

Jeg skal gerne pege på mine mandschauvinistiske opskrifter Mandens Grønsagssuppe og Moussakaen, som jeg skrev for en række år siden.


Moussakaen er hermed gemt ! Dejlig og gerne fed herreret Thumbs%20Up  havde nær glemt den.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 13:05

@ mjjzf

Glimrende opskrifter. Og som o Rappa skriver, kan det kun gå for langsomt med flere opskrifter i samme stil...    

Mandens grøntsagssuppe er et kæmpe hit, specielt tilbehøret..Thumbs%20Up

Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 14:27
Her er en masse micro-ovns-opskrifter. De er gode. Og mange af retterne kan man nemt ændre selv ved at skifte lidt ud - f.eks. tage andre grøntsager: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/tilberedningsmetode-2.php?id=64&limit=0
 
Opdatering: denne her pdf har osse en masse fine opskrifter på mikromad. Man skal 1/3 ned ad scrollet, før de dukker op: http://nrgi.dk/graphics/NRGi-butikken/Mikroboelgeovn_september07.pdf


Redigeret af ePost - 22 Aug 2009 kl. 14:56
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Aug 2009 kl. 15:21
Jeg laver selv dobbeltportion i en en lille firkantet opbevaringsplastikboks godkendt til microovn. Ja, jeg har en stor sød tand, når det gælder chokolade, så en enkelt portion, er lige i underkanten Laughing Husk, dobbeltportion=dobbelttid i microovnen.

Mvh. Guffi
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.