Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - De dyre tv-pakker
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De dyre tv-pakker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: De dyre tv-pakker
    Sendt: 27 Nov 2016 kl. 18:14
Hjemmets tv-pakke stiger. Det bliver dyrere at råde over en masse tv-kanaler, som man alligevel ikke gider at glo på.
Derfor er jeg stærkt på vej til at "boykotte" dyre tv-pakker og skabe mit eget lille tv-univers. Jeg er blot ikke helt sikker på udformningen. Måske kan I hjælpe, supplere eller inspirere?

Vi betaler licens, så DR er hjemme!
TV2 har en pakke til omkring 120 kroner
Vi har Netflix abonnement

Jeg er klar over at jeg kommer til at mangle nogle kanaler og dermed indhold, fx Champions League og diverse fodboldkampe samt min elskede golf-kanal. Det går nu nok ...

Men hvordan ville du gøre det?

Købe Apple TV (hvor fjernbetjening følger med)? 
Eller Chromecast? Er Boxer ikke alt for dyrt? 
Burde man ikke helt skrotte flimmerkassen?

Hvad gør du?
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 08:12
Hvis tv ikke trænger til at skiftes ud -så er en Chromecast super - købte en til mit gamle fjernsyn i sommerhuset og det virker Thumbs Up


Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 09:27
Tak, Queen. Vores tv fungerer glimrende, så Chromecast er noteret. Og den dukker vist snart op i en ny version, ikke sandt?
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 11:23
jo, den er vist allerede ude, men er vist på over 600,- kr.  jeg har ikke brug for de nye ting, så jeg
syntes at den forrige (også runde model) er rigelig for mig, jeg har ikke haft nogen problemer overhovedet, og den var super nem at installere. 
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 11:35
Thumbs Up
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 11:44
Som udgangspunkt er vi vel alle kede af at betale for noget, vi ikke har brug for - eller blot finder overflødigt. Som lejer får man jo i reglen en "Grundpakke" via huslejen, og den er noget skrabet.....men overkommelig prismæssigt for de fleste. Mææn, hvor er alt det fede ? Jow, det ligger jo i den store Kanalpakke med alle overflødighederne. Det er der lappet på, således at man kan bevare Grundpakken og supplere med 10 kanaler efter frit valg - naturligvis efter parolen : Der kan kun være én direktør i en husholdning, og det er pr natur manden Wink

Supplement : Som, Queen, er jeg rigtigt glad for min streaming gadget Chrome Cast. So ein ding får man kastet i nakken, når man handler ind det rigtige sted. 

Jeg håber, der kommer flere inputs, og så må I ellers have held og lykke med at finde en løsning, I kan være glade for. Mon ikke der skulle komme flere ideer. Pst, nogle stykker går sammen om at bruge for eks. Super Chillin¨


Redigeret af Admin - 28 Nov 2016 kl. 11:59
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 12:01
Tak for input, Affi. Ja, du har helt ret i at grundpakken er lige lille nok, og jeg tænker at vi her i 2016 burde kunne sammenstykke en "personlig huspakke", hvor ens behov opfyldes - og at vi ikke behøver at betale for at tv-kanaler, som alligevel bare fylder i kanal-oversigten.

Ps. Jeg var nødt til at fjerne et link. 
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 18:24
Ooops, den tænkte jeg ikke lige over, men helt forståeligt Wink
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Nov 2016 kl. 00:09
Andre alternativer (man skal dog bruge en ting så man kan streame til TVet oveni):

Zatoo (280 Kr. for 1 år - 20 Kanaler - Kun DRs kanaler i pakken)
https://zattoo.com/dk/

OrangoTV - (35 euro/260 kr. pr. md. over 300 kanaler)
https://www.orangotv.com

Magine (Svensk, men der findes en dansk TV-pakke til 29 Svenske Kr pr. md.)
https://se.magine.com/kanalpaket/internationella-kanaler/

Easy Play TV (Nu GoAllTV) - Minder lidt om Chrome Cast
http://www.goalltv.com
https://da-dk.facebook.com/easyplaytv/
http://www.pricerunner.dk/pl/649-3015300/Medieafspillere/GoallTV-SmartStick-Sammenlign-Priser


Redigeret af Bindegal - 29 Nov 2016 kl. 02:00
Til top
FBJ SWF Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 17 Jan 2010
Status: Offline
Point: 259
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FBJ SWF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Nov 2016 kl. 06:31
"Cable-cutter" kan jeg forstå er det gængse udtryk for brugere, der dropper den traditionelle adgang til TV. Alene det, at der findes et udtryk må betyde, at det sker ganske ofte - formentlig i frustration over de stigende udgifter til almindelige TV (-pakker).

Vi har Apple TV4 og er mægtig glade for det (det er så nemt, at alle i familien kan bruge det). Vi har ikke prøvet Chromecast så sammenligning er ikke mulig. ATV har naturligvis apps til DR og Netflix som du nævner.

Du kunne overveje et Telmore mobil abonnement, da det inkluderer TV2 Play (ej direkte TV), HBO, CMore og Min Bio, som virker fint på ATV. Vi er godt tilfredse, men det skyldes også, at vi i familien er glade for både Mofibo og Flip (adgang til diverse magasiner/blade).



Redigeret af FBJ SWF - 29 Nov 2016 kl. 06:32
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.