Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Firefox 57
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Firefox 57

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 11:35
57 kører nu ikke hurtigere end 56, så jeg skifter tilbage, mine faneblade skal være nederste og link skal åbne i nye faner
det er nu nemt og gå tilbage til 56.0.2, man går i systemgendannelse og finder eksempelvis 12-11-17
(henter man selv, skal man finde den Danske version og det er vanskeligt)



Redigeret af Netsurferen2 - 15 Nov 2017 kl. 12:51
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 13:01
Barsko..

Det er ikke teksten på internetsiderne, jeg ikke kan forstørre eller formindske. Det er teksten i menuer, værktøjslinier, paneler, faner osv. som nu er umulig at forstørre/formindske, altså browserens egen tekst.

Den tekst er ikke over en millimeter høj og meget tynd.

Og det er i mine øjne hensynsløst overfor handicappede, ikke mindst svagtseende ældre. Vi ser jo omtrendt alle dårligere med alderen. Selv har jeg altid været langsynet, hvilket er blevet mere udpræget med tiden. At være langsynet, gør det faktisk nemmere at se noget småt, også tekst på en vis afstand, men teksten i Firefox er horribel lille nu, og det forarger mig, at der ikke er taget hensyn til fx ældre brugere. Det er asocialt.

Så kan normaltseende hovere og glæde sig over højere hastighed. Det rager mig en høstblomst.

Tak til Netsurfer for den info. Jeg regnede dog også med, at man kunne hente en ældre version, men det beroliger. Jeg vil helt tilbage til 52.0.1, da den muligvis tager venligt imod Lazarus. Den blir så indstillet til ikke at opdatere.

Ellers holder jeg fast ved IceDragon som foretrukne browser. Firefoxen på denne maskine kan så fungere som reserve sammen med de mange browsere, jeg har både her og på USB.

Den (FF) er i øvrigt afinstalleret nu med fuld musik. Jeg har bl.a. været i registeret og kørt fsk. programmer for at slette så meget som muligt. Venter lidt med 52.0.1, til efter indkøb etc.


Redigeret af Prutterhunden - 15 Nov 2017 kl. 13:15
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 13:05
Ok, så forstår jeg bedre.Thumbs Up

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 13:10
Det regnede jeg også med, Barsko Heart
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
ebh Se dropdown menu
Engageret
Engageret


Oprettet: 02 Jan 2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 175
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ebh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 13:11
Mener man godt kan glæde sig over højere hastighed uden at hovere Disapprove
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 13:19
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 13:19
Undskyld, ebh

Det var ikke sådan ment. Det føles bare som en kold skulder, når mine (og andres?) problemer blir ignoreret, og argumentet om hastighed blir gentaget til hudløshed.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 13:38
Firefox 51.0.1 (Dansk)

Skulle være på dansk: Directory Listing: /pub/firefox/releases/56.0.2/win64/da/

Redigeret af Prutterhunden - 15 Nov 2017 kl. 13:46
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 14:15
Jeg har hentet version 57.0 som portabel. Den kan med mine vigtigste addons, og den vinder på hastigheden. I øvrigt overvejer jeg at have mine browsere portable over hele linjen Geek
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 16:07
Prutter ...

Din utilfredshed bliver næppe hørt af Mozilla, da de næppe læser på Nettips. Men du kunne jo vælge at skrive til dem og give udtryk for mangler Wink

Jeg skal hjælpe dig lidt på vej ...

https://qsurvey.mozilla.com/s3/FirefoxInput/
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.