Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Spil - generelt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Voldelige computerspil
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Voldelige computerspil

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Voldelige computerspil
    Sendt: 10 Mar 2018 kl. 13:36
For en gangs skyld er jeg enig med Trump: "..spilindustrien havde et medansvar for skoleskyderiet i Florida" og "Jeg har hørt, at flere og flere siger, at niveauet af vold i computerspil i høj grad påvirker unges tanker..".

Jeg er dog ikke enig i, at den amerikanske våbenlov ikke bør ændres. De voldelige computerspil er trods alt i mine øjne noget sekundært ift. tilgængeligheden af (skyde)våben. Der er forskel på at blive opildnet til at bruge våben og rent faktisk at have adgang til dem.

Men jeg er ikke i tvivl om, at de ekstremt voldelige computerspil medvirker til på den ene side at tale til unge mænds usikkerhed og machoinstinkter - og på den anden side at vænne dem til volden og udvikle en psykopatisk tolerance (ligegyldighed) overfor den.

Jeg må dog erkende, at problematikken langtfra er enkel og firkantet. Der er flere faktorer udover computerspil og adgang til våben på spil. Men de kan dog modsat andre faktorer minimeres vha. lovgivning. Medvirkende sociale, kulturelle, psykologiske osv. faktorer kan desværre ikke ændres med lovgivningsmæssige "snuptag", men må tage sin tid.

Trump går ind i debat om vold i computerspil | Version2
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Mar 2018 kl. 13:54



Redigeret af Bindegal - 10 Mar 2018 kl. 13:58
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Mar 2018 kl. 14:26

Hvis man kan tage skade af, at spille voldelige Computerspil, som her fortalt, af en , sikkert såkaldt ekspert,hvorfor tager man så IKKE skade af, at se virkeligheden:

Top 10 Best Kick Knockouts Ever in MMA - MMA Fighter

https://youtu.be/UntIajGNdPg

 

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Mar 2018 kl. 14:40
Hvem siger, at man ikke kan tage skade af at se virkeligheden? Det kan vist kun være en person, der har taget skade af et eller andet, fx virkeligheden.

Tusinder af mennesker tager skade af virkeligheden, både ved at se den eller selv opleve den på egen krop og sjæl.

Man kan tage skade af alt under de "rette" omstændigheder, herunder både at se og ikke se virkeligheden.

Virkeligheden er ikke en drøm, man bare glemmer, når man er vågen.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Mar 2018 kl. 15:02

”Hvem siger, at man ikke kan tage skade af at se virkeligheden?”

Vides ikke, jeg spørger bare. Big smile

Men jeg kan da godt se tilfælde hvor det KAN have været skadeligt, at se virkeligheden, f. eks. Efter en Fodboldkamp. Fansene af det tabende hold, begår hærværk på andres ejendom, rundt om i byen, fordi de ikke kunne tåle, at se virkeligheden.

Men det taler såkaldte eksperter sig ikke ret meget om, det er jo Sport, siges der.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Mar 2018 kl. 18:33
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Mar 2018 kl. 20:15
Det var blandt andet hjemvendte soldater, jeg tænkte på, Pomse.

Og en masse andre mennesker, fx kz-fanger, som måske ikke selv har taget fysisk skade, men så absolut psykisk = ved at se virkeligheden.

Den viste video, kunne mindreårige eller andre meget følsomme personer sikkert også tage livsvarig skade af at se.

Spørgsmålet: "hvorfor tager man så IKKE skade af, at se virkeligheden" bygger på en falsk kategoriske præmis: at man ikke KAN tage skade af at se virkeligheden - som netop intet har med virkeligheden at gøre. En uheldig formulering.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Mar 2018 kl. 23:53

Det er skam IKKE forkert formuleret, jeg har nemlig IKKE den, af dig beskrevet opfattelse:

”at man ikke KAN tage skade af at se virkeligheden”

Det er netop derfor jeg spørger eksperten, hvorfor belære os om, at vi tager skade af computerspil, den fiktive verden, når vi gør det af den virkelige verden.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Mar 2018 kl. 13:02
Jeg skriver ikke, at du har den opfattelse, Barsko. Jeg peger bare på, at spørgsmålet er meningsløst, da det kun kan stilles forudsat ”at man ikke KAN tage skade af at se virkeligheden”.

Og så ved jeg ikke, hvilken ekspert eller flere eksperter, du tænker på og stiller spørgsmålet til. Jeg finder ikke nogen ekspert i denne tråd eller i linkene.

Ingen ekspert vil påstå,
at man ikke kan tage skade af at se virkeligheden. Derimod er der og har været uenighed om computerspils skadelige påvirkning. Jeg er ikke ekspert, men er overbevist om, at man kan tage skade af computerspil, samt at vi ikke behøver at spørge såkaldte eksperter om det. Ligesom i retssager er disse eksperter som regel købt og betalt af enten anklager eller forsvarer, og deres udtalelser derfor farvede deraf. Men ok, der findes vel uafhængige eksperter.

Men jeg føler ikke noget behov for ekspertudtalelser i denne sag. Sagen er i mine øjne ganske enkel og behøver ikke en større videnskabelig undersøgelse eller begrundelse.

Computerspil og film har det tilfælles, at de vises på en skærm og har en handling. Men mange film er forbudt for børn af helt åbenlyse årsager, som enhver idiot burde kunne indse.

Det samme burde mange computerspil også være, hvorfor jeg startede denne tråd.

Jeg kan kun få øje på én eneste grund til, at computerspil ikke blir censurerede: penge.

Og det, synes jeg, er meget trist. Vi burde ikke ødelægge de kommende generationer bare for pengenes skyld. Prisen er bl.a. den slags massakrer, vi ser i USA, og som vi i resten af verden også vil opleve med tiden. Det blir verden absolut ikke blive bedre af.

Nå. Så fik jeg afleveret min søndagspræken. Wink
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Mar 2018 kl. 13:22

Når man, som Damen i videoen, udtaler sig, som hun gør, så anser JEG Damen for, at være en ekspert.

Det er andre så hjertelig velkommen til, at mene noget andet om. Big smile

http://www.nettipsforum.dk/voldelige-computerspil_topic34957_post193138_SID5808-fzbbca619d24a66fzz6b5125347222.html#193138

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.