Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Opdateringer vil ikke
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdateringer vil ikke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
poppet Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opdateringer vil ikke
    Sendt: 02 Jul 2018 kl. 12:14
Hejsa,
Er der noget at gøre ved det herunder. den skriver bare at vi kunne ikke fuldføre opdateringer så ændringerne fortrydes.


---------------------------------------------------------------------------------------------------


Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jul 2018 kl. 13:39
Hejsa poppet Smile

Det forekommer mig, du af og til støder ind i problemer med din Windows. Confused

Prøv (i første omgang) at gøre følgende:


  1. Søg Løsningscenter
  2. Vælg Fejlfinding
  3. Vælg Løs problemer med Windows Update under menuen System og sikkerhed
Husk derefter at genstarte computeren og prøv kør Windows Update igen Smile

Giver det ikke det ønskede resultat, da prøv søg Powershell og kør programmet med administrator rettigheder. Du opnår administrator rettigheder ved at højreklikke på det fundne resultat, og i kontekstmenuen vælge Kør som administrator.

Indtast nu følgende i vinduet:

SFC /SCANNOW (bemærk mellemrummet)

og tryk på Enter-tasten.

Når scanningen er fuldført, så indtast i samme vindue følgende:

CHKDSK /F /R (bemærk mellemrummene)

og tryk på Enter-tasten.

Bekræft du vil køre kommandoen med "Y" og genstart efterfølgende computeren.

Lad den nu stå og arbejde - det kan tage lang tid, afhængig af de fejl den finder undervejs.

Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jul 2018 kl. 16:27
Du er vist i gode hænder, så jeg vil ikke blande mig ret meget. Imidlertid er der små programmer, som fikser Windows Update. Det sidste, jeg kørte med held var fra tweaking.com, som jeg lægger et link til. Jeg ville dog forsøge den manuelle vej først, og hvis det ikke fører til noget, da kan du jo prøve Repair Windows Update : http://www.majorgeeks.com/files/details/tweaking_com_repair_windows_updates.html

Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jul 2018 kl. 16:40

Windows Software Repair Tool will help you fix Windows 10 problems

Kunne måske hjælpe.

https://www.thewindowsclub.com/windows-software-repair-tool

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
poppet Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 08:05
Har været igennem alle tingene i har foreslået.



Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 08:17
Jeg har for nogen tid siden været udsat for nogenlunde samme problem. Det var i forbindelse med en harddisk jeg anvendte til Windows 10. Der var ikke problem med at installere Windows 10 på computeren, men når der efterfølgende blev søgt på opdateringer, fejlede systemet.

Jeg undersøgte på kryds og tværs i Windows 10, om der var fejl i systemfilerne, men fandt absolut intet. Så prøvede jeg noget andet, for fejlen kunne jo ligge begravet andet sted ...

Jeg prøvede at undersøge harddisken for fejl med programmet Hard Disk Sentinel, og minsandten om ikke harddisken havde dårlige sektorer. Det passede lige med at de hentede opdateringer blev lagt hen over disse sektorer, så måske det er værd lige at undersøge diskens helbred?

Om ikke andet, kan du så udelukke den mulighed Wink


Redigeret af Pomse - 03 Jul 2018 kl. 08:18
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 08:21
Og lige et PS ...

Prøv evt. at installere opdateringer med deaktiveret antivirusprogram. Det kan ikke udelukkes det blokerer!

Lige så kan du vælge at nulstille Windows 10 firewall...
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 08:30
Og lige et billede af det omtalte program, kørt på egen computer ... (portable version)




Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 12:36
Den skal jeg da lige prøve, Pomse! Jeg har jo samme problem som Poppet beskriver og har prøvet alt uden det hjalp. Men ikke Hard Disk Sentinel. Så den er hentet og blir installeret og afprøvet senere, når jeg får tid.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 12:47
Jeg har programmet liggende i den portable version på en usb-nøgle, sammen med andre 'stykker værktøjer'. Jeg ser ingen grund til at have den fast installeret - og så er den jo praktisk at kunne flytte til anvendelse på en anden computer Smile

Og med dansk sprogmenu kan man næsten ikke forlange mere Wink

Edit:
Programmet vil køre i system tray, hvor den viser den aktuelle temperatur på harddisken. For at afslutte programmet helt, skal du derfor afslutte programmet der fra.

Den omtalte harddisk, hvor jeg prøvede programmet på, kunne fortælle den højeste temperatur harddisken havde været udsat for, var 80 grader! Så der var vel ikke noget at sige til, den var halv-død LOL Jeg mener at huske den maksimale temperatur ikke må overstige 60 grader ...



Redigeret af Pomse - 03 Jul 2018 kl. 13:09
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.250 sekunder.