Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > It-nyheder
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Nyt job til Vestager
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt job til Vestager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt job til Vestager
    Sendt: 04 Dec 2018 kl. 16:58
Næh. Hun sidder et stykke tid endnu og kan fortsat svinge pisken. Det nye job skal forstås på anden måde:

"EU bør stikke næsen i maskineriet bag reklamemodeller hos techgiganter som Google og Facebook. Det mener virksomheden Brave Software Inc., som står bag en Adblocker-browser, ifølge et brev, som Bloomberg har fået udleveret.

Giganterne tjener deres penge på onlinereklamer, men markedet er uigennemsigtigt og kan være præget af unfair konkurrence, mener Brave Software Inc. Derfor bør EU’s konkurrencekommissær, Margrethe Vestager, undersøge markedet, lyder det."

Ja. Fri konkurrence er godt, men har en indbygget modsigelse i sig. Når nogle blir så store, at de får monopolagtig status, er det svært for de mindre at klare sig i denne såkaldte frie konkurrence.

Der må så uafhængige kræfter sættes ind, da det private erhversliv ikke kan og vil. Det blir en opgave for vores repræsentanter, politikerne at beskytte de mindre erhversdrivende og dermed en fortsat fair konkurrence og innovation i alles interesse. Da kapitalen er global og jonglerer uden hensyn til landegrænser, må modsvaret også være globalt.

Det har vi så Vestager til, så længe det varer.

Opfordring: Vestager bør undersøge maskineriet bag techgiganters reklameindtægter | Version2


PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Dec 2018 kl. 20:25
Vestager er en dame med ben i næsen, og det bliver svært for den, der skal efterfølge hende. Vi har lov at håbe, vi serviceres med samme dygtighed og ikke mindst anstændighed af afløseren - oh yes...

Monopol er en skidt ting, om man har fået det tildelt, eller om man har tilkæmpet sig det, er jeg meget enig i. Imidlertid er der dog udviklere, der ikke forstår at læse markedet, og derfor er der lang vej igen, til vi får et reelt gratis alternativ til Microsoft's Windows, vil jeg mene (e.g.)
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Dec 2018 kl. 13:09
Efterfølgeren er nok allerede valgt af en forening af rige lobbyister - Jeg har ikke noget til overs for EU.. (sry)
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Dec 2018 kl. 14:00
Du har desværre nok ret i "Efterfølgeren er nok allerede valgt af en forening af rige lobbyister". Vestager er en torn i øjet på big business.

Ang. EU. Jeg stemte imod EF i 72. I dage ville jeg stemme for. Og uden EU, havde vi ikke haft Vestager til at kæmpe for os.

God Jul, Binde Heart
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Dec 2018 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Prutterhunden Prutterhunden skrev:

Du har desværre nok ret i "Efterfølgeren er nok allerede valgt af en forening af rige lobbyister". Vestager er en torn i øjet på big business.

Ang. EU. Jeg stemte imod EF i 72. I dage ville jeg stemme for. Og uden EU, havde vi ikke haft Vestager til at kæmpe for os.

God Jul, Binde Heart


vi bør komme tilbage til EF, eu er reelt ikke en mulighed der er holdbar
og nu taler Tyskland og Frankrig om en eu hær, det er begyndelsen til mere rod i verden
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 12:06
Lad blot Tyskland og Frankrig snakke om EU hær. Det er ren science fiction.

At USA, Kina, Rusland og mange andre lande opruster, giver sæføli ikke mere rod i Verden. Det kan vi være helt trygge ved. Foreløbig er det kun blevet til en global handelskrig. Herregud!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 21:48
Ja prutter du har nok ret (LOL)

efter Donald er styrepind i staterne så er der jo ikke længere grund til at bekymre sig over verdens balance(sagen er jo at hver gang jeg læser og hører noget om Donald så bliver jeg Wacko, så ergo er altså MIG der er noget i vejen medSleepy)
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2018 kl. 22:12
Næh. Ingen grund til at bekymre sig over verdens balance. Den er ikke-eksisterende og har ikke været det i snart et par år. Eneste måde at få balance på, er at ringe efter en (112).
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Dec 2018 kl. 12:41
Beklager, at jeg lige går on topic, da det er min opfattelse, at emnet er, Margrethe Vestager's, exit. Alt i EUssr er lobbyisme, og det er en joke at nævne kolossen i demokratisk sammenhæng. Det er jo ikke folkevalgte embedsmænd/kvinder, der styrer det show Confused

Da vi nu engang er medlem af den klub, da må vi da få det  bedste ud af det, for vi har pantsat hånd og halsret over Fædrelandet til Merkel's og Macron's EU. Når Øvroen kollapser, vil I da fortryde, at I har sat Jeres pensionsopsparing og øvrige formue på en halt hest - bare sår'n en passant Wink

Vi må bruge, Vestager's, sidste periode i videst muligt omfang, for det giver pote at anvende direkte henvendelse - er min erfaring. Desuden kunne det ligne hende at efterlade en bunke af opgaver i den gode sag's tjeneste til sin efterfølger LOL
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.