Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Ja eller nej
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ja eller nej

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ja eller nej
    Sendt: 09 Dec 2018 kl. 01:17
Pave og Præsident - begge begynder med P, som i Pis og Papir.

På baggrund af artiklen, som der linkes til nederst, har jeg nogle spørgsmål, som kun kræver et ja eller et nej. Venligst besvar dem inden du læser artiklen. Du behøver sæføli ikke indvie os andre i dine valg af svar, hvilket jeg da heller ikke selv gør.

Spørgsmålene opstod i mit hundehoved EFTER jeg havde læst artiklen, og jeg tænker, at jeg måske selv havde besvaret spørgsmålene på anden måde, hvis jeg IKKE havde læst artiklen først.

Altså: Svar først på spørgsmålene. Læs derefter artiklen og tænk derefter igen, om du ville have svaret anderledes, hvis du havde læst artiklen først.
..........

Spørgsmål:

Bør man forvente den højeste moralske standard af et lands leder?

Er det realistisk at forvente den højeste moralske standard af et lands leder?

Bør man i et demokrati forvente en højere moralsk standard af en leder end i et diktatur?

Er det realistisk i et demokrati at forvente en højere moralsk standard af en leder end i et diktatur?

Bør man forvente en højere moralsk standard hos en pave i Vatikanet end hos en præsident i USA?

Er Vatikanet et demokrati?

Er USA et demokrati?

Til sidst må jeg understrege at det naturligvis er helt frivilligt om du vil svare det ene eller det andet, og om du vil delagtiggøre os andre i dine svar eller om du overhodet vil svare eller kommentere på noget som helst og bare ignorere dette indlæg.

Til allersidst endnu et par spørgsmål til ja eller nej:

Er dette en leg - eller - er det alvor? - eller begge dele?
..........

Analyse: Betyder det overhovedet noget, hvis Trump er en forbryder? - TV 2


PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
krummedige Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6027
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Dec 2018 kl. 07:49
Det er er et politisk emne. og der for forbudt Forum...
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Dec 2018 kl. 09:09
ja, politik er blevet accepteret Confused

usa har en præsident, der ikke har startet en krig, det er aldrig sket før
trump er ikke en veltalende strømlinet politiker, men han har da allerede opnået resultater med både nordkorea, kina og israel
-men som tingene er i dag i verden, så er det ca. 50/50 for/imod

religion bør aldrig få magt igen

moral er ikke en målbar "ting" og tiderne skifter hele tiden

HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Dec 2018 kl. 10:02
ja kære netsurfer alt hvad du siger er rigtig fintBig smile men pt fungerer verden desværre helt anderledes

der måles mere på moral end nogen sinde
pladder og sladder er mere norm end sandhed
er sandhed fake eller fake sandWacko
religion sætter en stadig større standard
men areligiøstet ser også ud til at være vej frem
løgne bruges retorisk til at opnå bestemte politiske mål(donald + diverse andre politikere)
frygt har en vis storpolitisk virkning(en mand som donald bør alle være bange for)

mht selve tråden :
jeg er ikke enig i selve sigtet
om den ene eller anden undertrykkende magt bestemmer kan man altid diskutere
den religiøse holdning/oplevelse ser jeg som naturlig og sund del af verden
religioner er i sidste instans også politik blot med en mulighed for at bestemte religiøse discipliner kan forekomme sålænge de ikke altså IKKE truer religionens politik - derfor er jeg ikke den store tilhænger af religioner : se fx på mellemøsten "versdens navle" hvor alle de rettroende holder til. OG hvad gør de : leger med med sprængstoffer osv.Stern Smile


Redigeret af jenss - 09 Dec 2018 kl. 10:06
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Dec 2018 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Netsurferen2 Netsurferen2 skrev:

ja, politik er blevet accepteret Confused

usa har en præsident, der ikke har startet en krig, det er aldrig sket før
trump er ikke en veltalende strømlinet politiker, men han har da allerede opnået resultater med både nordkorea, kina og israel
-men som tingene er i dag i verden, så er det ca. 50/50 for/imod

religion bør aldrig få magt igen

moral er ikke en målbar "ting" og tiderne skifter hele tiden

Jeg bøjer mig i støvet. Det er et af de mest velflormulerede og begavede kommentarer, jeg længe har læst. Jeg er enig til. mindste komma Smile

I øvrigt ender vi med, at USA ikke længere regner Danmark for andet end en "tålt allieret", man fremhæver som en nation, der begår kulturelt selvmord - til skræk og advarsel. De 3 spørgsmål er besvaret af Netsurferen på mine vegne

Redigeret af AFFI - 09 Dec 2018 kl. 11:18
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Dec 2018 kl. 14:38
"ja, politik er blevet accepteret"

Ja, og det har det hele tiden været. Jeg henviser til mit sidste indlæg i tråden Dobbelmoral, da jeg ikke gider spilde tid på at gentage det.

Jeg vil blot tilføje, at jeg i mit herværende første indlæg ikke plæderer for/imod eller antaster nogen politisk holdning og at jeg derfor heller ikke kan anklages for at lægge op til en politisk diskussion. Jeg stiller nogle spørgsmål, som man kan svare på eller lade være med at svare på. For en ordens skyld gentager jeg dog gerne, at politik ikke er et forbudt emne i forum og aldrig har været det.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.