Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Flashblocker virker ikke optimalt
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flashblocker virker ikke optimalt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flashblocker virker ikke optimalt
    Sendt: 11 Jan 2019 kl. 12:12
Jeg har nu forsøgt mig med alle tilgængelige Flashblockere i Chrome's Webshop - uden resultatet var i nærheden af tilfredsstillende. Mange herinde på nettips.dk er bekendt med uBlock Origin, og med den kan man blokere for popups og "store medieelementer", og wupti man får ikke kastet flashindhold i hovedet straks, man åbner en side. Det er et mindre tip, som nogle måske kan få gavn af. Det kan være, man skal gentage manøvren, men det er den bedste løsning, jeg har fået til at virke på Google Chrome.

uBlock Origin er jo kendt, men den kan ikke nævnes for meget : http://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm?hl=da





Redigeret af AFFI - 11 Jan 2019 kl. 12:15
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Jan 2019 kl. 21:51
Så går jeg ud fra at du også har prøvet: https://chrome.google.com/webstore/detail/flashcontrol/mfidmkgnfgnkihnjeklbekckimkipmoe

der er også lidt at læse på:
https://stackoverflow.com/questions/42765418/how-to-disable-flash-in-chrome


Redigeret af Bindegal - 11 Jan 2019 kl. 21:53
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Jan 2019 kl. 11:22
Det kigger jeg lige på, Binde. Tak og go' weekend Smile
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Jan 2019 kl. 12:01
Thumbs Up
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Jan 2019 kl. 13:59
Jeg har prøvet samtlige Flashblockere til Google Chrome, men de virker ikke længere. Jeg havde Flash Control som min foretrukne, men den vil ikke blokere for flashindhold på Ekstra-Bladet for eks. - ihvertfald med min MacBook, men det skulle jo ikke betyde noget som helst. Det er bare underligt, at jeg ikke kan lukke af, uden jeg helt disabler Flash i Chrome's settings. Den står til Spørg først, men det vil den da blæse på. At bruge uBlock Origin, som jo ofte skal sættes. Tak for din aldrig svigtende hjælpsomhed. Jeg havde været de trin igennem. 

Det er jo ikke fordi, jeg ikke vil se flashindhold, men jeg vil meget gerne selv bestemme hvor og hvad Wink
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Jan 2019 kl. 14:03
Har du kigget i selve Adobe Flash (programmet), og se om der er en indstilling i denne?
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Jan 2019 kl. 14:13
Nej, for det aner jeg ikke, hvordan jeg skal gøre. Flash er jo en del af Google Chrome, men jeg har det da installeret. Jeg gør et forsøg, og jeg husker at melde en evt løsning Embarrassed

Rettelse. Jeg har ikke Adobe Flash installeret, når jeg bruger Opera som primær og Chrome som sekundær. Undgår det helst, men jeg kan da prøve at hente det, selvom jeg ikke helt kan se, hvilken nytte det skulle gøre medmindre jeg brugte en browser, som gerne vil have, man installerer Flash

Redigeret af AFFI - 12 Jan 2019 kl. 14:19
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Jan 2019 kl. 14:16
Hmm.. Det er ikke på en Windows PC vel?
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Jan 2019 kl. 14:21
Nej, jeg tror, jeg skrev, det er på min MacBook. Jeg går meget sjældent på nettet med en Windows installation på computeren. Imidlertid er MacBook Pro så smart, at man kan installere Windows programmer på den ;)
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.