Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > It-nyheder
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Huawei sagsøger USA
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Huawei sagsøger USA

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Huawei sagsøger USA
    Sendt: 07 Mar 2019 kl. 11:03
Den kinesiske teknologi-gigant Huawei har sagsøgt USA for ulovligt at udelukke selskabets produkter og tjenester. Samtidig anklager Huawei amerikanske myndigheder for at have hacket selskabets servere og for at have stjålet mails og sikkerhedskoder.

Konflikten mellem USA og Huawei handler om den igangværende handelskrig mellem de to lande. I krigen er Huawei blevet anklaget for spionage og indbyggede bagdøre i deres teleudstyr. Det er dog værd at bemærke der ikke er fundet beviser for nogen af delene.

Artiklen er fra det norske it-nyhedsmagasin Digi.no 


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Mar 2019 kl. 13:17
"Huawei vil utfordre en lov fra august som forbyr offentlige etater i USA å kjøpe selskapets produkter og tjenester. Selskapet mener denne er i strid med grunnloven."

Jeg kender ikke USA's grundlov udi enhver detalje og kan derfor ikke udtale mig om udsigten for Huaweis sagsanlæg. Men havde den danske grundlov været gældende også i USA, ville sagen givetvis trække i langdrag, da der ikke er fremlagt beviser fra hverken USA's eller Huaweis side på noget ulovligt. Den endelige dom ville kun kunne bygge på, om de gensidige mistanker udenfor enhver tvivl kan anses for tilstrækkeligt velbegrundede.

Men skal jeg spå om sagens udfald, vil jeg mene, at Huawei har en god sag. Huawei lægger nok ikke sag an uden at have sat sig ordentlig ind i amerikansk lovgivning.

Én ting er jeg dog ret sikker på: Det blir en spændende retssag og vil blive fulgt intenst af alverdens medier. Der er meget på spil i sagen, herunder Donald Trumps troværdighed, som synes at være for nedadgående - også blandt hans egne støtter og  Republikanerne.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.