Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Hvad mener du om Windows 10?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad mener du om Windows 10?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad mener du om Windows 10?
    Sendt: 13 Maj 2019 kl. 09:13
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Maj 2019 kl. 10:46
LOL LOL LOL


Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Maj 2019 kl. 15:14
Jeg er ikke specielt en Windows-fan, men jeg mener, at det er den bedste Windows-version indtil nu.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Maj 2019 kl. 17:44

Set i lyset af, at Windows 10, på Verdensplan, angiveligt, har over 800.000.000 aktive brugere, så burde der være 100.000.000 der dagligt brokkede sig, hvis Windows 10 er så forfærdeligt, som et fåtal, vedblivende, i nedladende toner, beretter om.

Eller i det mindste 1.000.000, men næh, det er der ikke. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Maj 2019 kl. 20:24
Det er åbenbart gået helt forbi hr. Barsko's næse, at Windows 10 gør sit bedste for at snage i privatlivet.

Hvor er grænsen for, hvor meget man kan tillade sig at snage i folks privatliv?

Hvorfor skal alle apps pr. automatik være tilladt at snage. Hvorfor skal det ikke være et tilvalg for brugerne? Hvorfor skal brugerne behæftes med fejlfyldte opdateringer. Hvorfor skal brugerne ikke have mulighed for at fravælge uønskede opdateringer?

Microsoft er gået fra at levere et forholdsvis sobert produkt, til at rage i folks privatliv med henblik på videresalg af profiler. Jeg har eksempelvis ikke ønske om de skal læse mine mails, vide, hvornår jeg tænder og slukker min computer, hvilke sider jeg besøger, hvem jeg har af kontakter osv.

At du vælger at ignorere de kritiske toner, der lyder både her på Nettips og i diverse it-medier, er jo din sag. At du er fuld tilfreds med produktet, behøver jo ikke være retningsgivende for andre brugere.

Hvor svært kan det være at forstå, at vi alle har en grænse for, hvor meget de skal vide om vores adfærd? Det er dér du finder kritikpunkterne.

Der er ikke tale om nedladende toner. Der er tale om konstruktiv kritik af deres vedvarende pres på privatlivet.

At så mange vælger at holde fast i tidligere versioner af Windows, KUNNE måske skyldes presset på privatlivet og ikke mindst manglende stabilitet i Windows 10.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Maj 2019 kl. 20:41

Enhver producent, har regler for brugen af deres produkter.

Jeg har fuld forståelse for, at et firma vil vide hvad DERES produkt MÅ bruges til, og ISÆR hvad det IKKE MÅ bruges til.

Derfor anser JEG det for en selvfølgelighed, at et hvilket, som helt firma jeg handler med vil vide hvem jeg er.

Der er masser af eksempler på, at kriminelle udgiver sig for, at være en anden – derfor. Big smile
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Maj 2019 kl. 20:50
Hm.. Jeg vil nu kalde en person, der ustandselig kigger mig over skulderen, åbner mine breve, stikker snuden i mine koder til fx bankkonti, mine vaner, politiske og religiøse meninger, mit sexliv og alt mulig andet, der ikke rager vedkommende og sælger det for mammom - for et røvhul.

Det er nedladende og det skammer jeg mig ikke et sekund over. Det er røvhullet og røvhullets venner, der burde skamme sig.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Maj 2019 kl. 21:02

Det lyder squ, som Paranoia.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Maj 2019 kl. 21:15
Det ER paranoia - men det bygger på fakta og er velbegrundet.

Derimod er det ikke velbegrundet at rose personer, der snager i andres privatliv og stjæler deres data uden andet formål end økonomisk gevinst. Det er kun udtryk for manglende omtanke og moral.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 Maj 2019 kl. 21:22

Der er INGEN der kan finde mere ud om dig, end det du selv opgiver.

Et Firma, uanset hvilket kan IKKE tilgå din Bankkonto, med mindre DU har opgivet din Kode.

Eller bruger 123456/qwerty f.eks.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.219 sekunder.