Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - RollBack Rx - et snapshot program
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RollBack Rx - et snapshot program

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RollBack Rx - et snapshot program
    Sendt: 09 Aug 2019 kl. 18:02
Hvis du har brugt Windows systemgendannelse, ved du måske at det ikke altid er lige pålideligt. Måske det ikke engang er aktiveret, hvilket det ikke er på alle Windows-versioner.

Men nu er der en løsning klar. RollBack Rx er en gratis "Time Machine"-software, der i mange henseender er bedre end Windows egen gendannelse. Programmet er kompatibelt med alle 32-bit og 64-bit versioner af Windows, helt tilbage fra Windows XP til og med Windows 10.

Der er to versioner af RollBack Rx. En såkaldt "Home" og "Professional"-version. Begrænsningen i Home-versionen er et begrænset antal snapshots og understøttelse af avancerede funktioner, så som fjernstyring eller support af flere drev ikke er inkluderet. Omvendt er det gratis at bruge.

RollBack Rx har en forholdsvis simpel brugerflade. Sidepanelet har 5 menuer i venstre side, og i højre rude vises indstillingerne for den aktuelle menu.

Programmet opretter et grundlæggende snapshot, som er ret stort. Dette er det primære snapshot, og alle fremtidige oprettelser afhænger af dette og bruger mindre plads på grund af det. Du kan slette baseline-snapshot, men programmet oprettet et nyt, næste gang du tager et snapshot. Det er altså ikke noget du behøver rode med.

Øjeblikkelig gendannelse har mulighed for at rulle computeren tilbage, gendanne filer mv. Den sidste mulighed åbner snapshot som en virtuel disk (vises som en aftageligt drev), og du kan anvende det til at gendanne alle data, der blev gemt i snapshot.

Bemærk: RollBack Rx deaktiverer systemgendannelse når du installerer det, men du kan aktivere det manuelt, hvilket skal gøres med det samme.

Du kan læse og se illustrationer fra programmet på gHacks.net

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Aug 2019 kl. 18:54
Det er med Systemgendannelse, som med så meget andet: Det skal passes, og vedligeholdes, ellers virker det ikke.
Eller som man siger på en mere populær måde:
Det er med ægtemænd, som med stueplanter - de skal passes, og plejes -
ellers går de ud.
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
krummedige Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6027
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2019 kl. 03:36
Passe og pleje Systemgendannelse Confused
Jeg tror alle har prøvet at læse dette. Systemgendannelse kunne desværre ikke indlæses!

Og hvad har det med Rollback Rx at gøre! bruger selv et ligene program ( Toolwiz time freeze )
Og de programmer har da intet med Systemgendannelse at gøre... Disse programmer laver en midlertidigt "sandkasse" og efter en genstart er alt som før.

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Aug 2019 kl. 09:50
hvis dette program ikke egenhændigt sletter gendannelsespunkter er det på dette punkt en klar fremgang i forhold til systemgendannelse i Windows ! Smile
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Aug 2019 kl. 18:06

Kan det erstatte Acronis True Image ?


Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Aug 2019 kl. 08:40
hvis du mener acronis nu om dage er svaret næppe
acronis har efterhånden i mange år været fyldt med bullsh*t
jeg selv sværger til "nononsence" og jeg bruger macrium reflect som er ret let og simpelt
måske ligner det lidt macrium, men jeg har ikke set billeder og jeg formoder at vi kun taler om gendannelse af c-drevet som disk eller partition
snapshot er rigtig karl smart ord for det lyder så let, mææn se længere nede

omtaler
google search
home:
jeg ville selv starte med at nærlæse 
pro:
fælles for omtalerne er 1-5 stjerner 
dvs at der er nogen som slet ikke giver noget for det pga problemer !!Thumbs Down
dette dælder også for pro versionen !!Thumbs Down
det skal man være meget opmærksom på og derfor
vil jeg pt være forbeholden og hvis den skal anvendes bør der fortages mindst 1 test
dvs at man skal have taget en backup med et pålideligt program først som fx macrium reflect først incl bootpartition eller lign !
dernæst skal man så prøve roll back
har ikke selv nærlæst

jeg har kigget lidt på rollback egen side det er ikke meget der skrives her :
home :





Redigeret af jenss - 19 Aug 2019 kl. 09:05
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.