Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - MIT ID
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MIT ID

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MIT ID
    Sendt: 30 Sep 2022 kl. 09:51
Uhyre simpelt hack kan gætte brugernavne og blokere adgangen til MitID | Version2
------
MitID indeholder flere alvor­lige designfejl, der gør det muligt både at gætte titusindvis af danskeres brugernavne og at lukke de mange brugere ude fra systemet i dagevis. I visse tilfælde kan designet betyde, at angribere kan logge ind i ofrenes MitID
vh.
Ralphus

Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Okt 2022 kl. 00:52
Ja, det er jo vildt horribelt..! Angry

- Men lad os så se hvilket l*rt de så opdaterer det til næste gang for skatteydernes penge!!!
Til top
krummedige Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6027
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Okt 2022 kl. 04:00
Jeg møder en betalings mur Confused
Til top
Guessi Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig


Oprettet: 22 Dec 2021
Status: Offline
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Okt 2022 kl. 17:12
bare søg på "mit-id simpelt hack", så vælter det frem med resultater. 
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Okt 2022 kl. 08:12
Alle artikler er jo ens Wink
Til top
Guffi Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 19 Okt 2007
Status: Offline
Point: 2878
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2022 kl. 20:33

Jeg får stadig valget imellem "MitID" & "NemID" ...
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Okt 2022 kl. 00:11
Jeg venter til sidst på måneden, med at skifte til MitID i håb om, at nogen har kunnet løse problemerne.
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
krummedige Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6027
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Okt 2022 kl. 04:55
De er helt rundt på gulvet LOL
Jeg har nogle steder hvor man stadig kun kan bruge NemID.

MitiD har kostet staten "vores penge" over en Milliard Confused Tror et privat firma kunne havde gjort det for 15-20 Millioner. Men nu kommer der det værste! Deres nye logo, på login systemet har kostet...
300.000 kroner plus moms, oplyser Digitaliseringsstyrelsen.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2022 kl. 12:24
NemID fungerer helt fint med telefonens app (totrins brekræftelse med et enkelt swipe)..
- MitID er kun lavet for at drille de danske borgere og er hullet som en si, nogle ministre burde
fyres grundet dette!
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2022 kl. 18:28
Jeg har overhovedet ikke haft problemer med MitID
selvom jeg har haft det siden okt/nov 2021 (helt smertefrit fra Danske Banks app )

En ting der undre mig er, at jeg her den anden dag skulle tilføje
et kort i MobilePay, og der kunne jeg kun bruge NemID ??


Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 1.832 sekunder.